منادی گفت: دانشگاه آزاد با برعهده داشتن ۴۰ درصد از آموزش پزشکی کشور در رنکینگ دانشگاه‌های علمی، جایگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم سلیمانی با دانشگاه و رسانه گفت: انقلاب اسلامی همه خطوط موجود در عصر، یعنی خط شرق و غرب را بهم زد و یک خط و مکتب فکری جدید در دنیای امروز که هیچ کسی باور چنین اتفاقی را نداشت، ایجاد کرد.

منادی تصریح کرد: این مکتب کارهای بزرگی را انجام داد که یکی از مهم ترین آن مربوط به حوزه علم و دانش است. دیروز سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی بود، یعنی انقلابی که متهم به جهل از سوی دشمنان بود، توانست کار خود را با نهضت سواد آموزی که پیام امام راحل بود، آغاز کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حوزه آموزش عالی یکی از زاییده های مبارکِ مکتب امام، دانشگاه آزاد بود که امام فرمودند «همه جای ایران را مدرسه خواهیم کرد».

منادی بیان کرد: دانشگاه آزاد یکی از برکات این مکتب بود که در هر نقطه از ایران، دانش آموزش عالی را به شهرهای بزرگ و کوچک برده و تا بحال بیش از ۶ میلیون دانش آموخته و در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو داریم.

او گفت: دیروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرفیت دانشجویان پزشکی ۲۰ درصد افزایش یافت. در حال حاضر از ۸ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد ۸۰۰ نفر دانشجوی پزشکی هستند که در سال آینده ۱۵۶ نفر به عنوان دانشجوی جدید پزشکی به این دانشگاه جذب می شوند و برای مابقی دانشگاه های کشور این رقم ۱۵۶۰ نفر خواهد بود و ظرف ۴ سال ظرفیت دانشجویان پزشکی به ۲۰ دانشجو در ده هزار نفر از جمعیت ایران خواهد رسید.

منادی بیان کرد: دانشگاه آزاد با برعهده داشتن ۴۰ درصد از آموزش پزشکی کشور در رنکینگ دانشگاه های علمی، جایگاه ویژه ای دارد .

قانون جهش تولید دانش بنیان تصویب شد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: امروز در مجلس بخشی از قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کردیم که دارای ۲۰ واحد است و یک انقلابی را در گام دوم انقلاب ایجاد خواهد کرد.

منادی بیان کرد: تعداد ۶ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند و برای ۱۴ هزار نفر اشتغالزایی کردند. این موضوع به میزان زیادی تسهیلات و امکانات معافیت های گمرکی بیمه مالیاتی و امکانات فراوان به دانشمندان و نخبگان کشور ارائه می دهد. با ادامه این روند و اجرای این قانون، به زودی شاهد رشد و شکوفایی واقعی شرکت های دانش بنیان خواهیم بود.

ایران در تولید علم جزو ۱۵ کشور برتر دنیا

او اضافه کرد: ما در تولید علم جزو ۱۵ کشور برتر دنیا هستیم. مصرف دانش دیگران، یکی از هنرهای یک حاکمیت است که بتواند تولید علم دیگران را استفاده کند. سردار سلیمانی به عنوان شخصیت برجسته، بخشی از دانش های مهم و حیاتی را وارد کشور کرد . ایران امروزه صاحب دانش سه کشوری است که دانش موشک های نقطه زن دارد و اسرائیل از این موضوع وحشت دارد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: دیپلماسی سیاسی شهید سلیمانی و ارتباط خوبی که با کشورهای صاحب این دانش داشت، باعث شد تا علم و دانش ما در کشور در این زمینه بالا رود و توانست با همان دیپلماسی سیاسی نیروها را به سمت و سوی جنگ سوریه سوق دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
بیخود نیست بیشترین آمار فوتیا نسبت به مبتلایان رو داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
حالا شما فکر کنید این آقای .... با این همه بده و بستان با روسای دانشگاه آزاد ، تحقیق و تفحص از این دانشگاه رو هم تصویب کند !