برگزاری کنکور سراسری از سال ۱۴۰۲ با تغییر و تحولاتی روبه رو شده است که در ادامه می‌خوانید.

به  گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مطابق مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی پس از پایان متوسطه» که در جلسه ۸۴۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید قرار شد که از سال ۱۴۰۲ کنکور دو بار در سال برگزار شود.

مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی مدعی هستند که بیش از ۲ سال به صورت مستمر روی این موضوع کار شده است و چند سالی هم می‌شود که ستاد نقشه جامع علمی کشور روی این طرح کار می‌کند.

بر همین اساس قرار است که از سال ۱۴۰۲ تاثیر امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت ۶۰ درصد قطعی در کنکور سراسری لحاظ شود، اما در سال ۱۴۰۱ این تاثیر ۴۰ درصد خواهد بود در این آزمون موارد زیر تاثیرگذار خواهند بود.

سابقه تحصیلی

سابقه تحصیلی شامل دروس عمومی و تخصصی سال آخر مدرسه یا همان پیش دانشگاهی است که از طرف وزارت آموزش و پرورش به صورت همگانی از تمام دانشجویان سراسر کشور گرفته می‌شود و سطح سوالات آن به صورت استاندارد و کیفی خواهد بود.

آزمون اختصاصی

کنکور سراسری از میان دروس تخصصی رشته‌های تحصیلی ۳ سال آخر مدرسه در هر کدام از گروه آموزشی است که سازمان سنجش سوالات آن را از کتب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش انتخاب می‌کند.

سنجش

در سنجش داوطلبان کنکوری، فرآیند ارزیابی میزان دانش، توانایی و پیشرفت تحصیلی متقاضیان برای ورود به موسسه مورد نیاز است به صورت «نمره کل سابقه تحصیلی» و «نمره کل آزمون اختصاصی» تحقق می‌یابد.

پذیرش

پذیرش هم به معنای گزینش داوطلبان برای ورود به موسسه‌های مورد نیاز در رشته‌های پرمتقاضی است که از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود.

صفر تا صد نحوه برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۲ با حذف دروس عمومیموسسه

تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی که تحت نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و دارای مجوز پذیرش دانشجو از ان هستند موسسه را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است که میانگین وزنی نمرات ترازشده دروس تخصصی در گروه‌های آموزشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، زبان و هنر نمره‌کل آزمون اختصاصی داوطلبان کنکوری را تشکیل می‌دهند که اجرای آن از سال ۱۴۰۲ به بعد است.

طبق اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی و سابقه تحصیلی در هر کدام از گروه¬های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان از سوی شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین می‌شود و هر سه سال قابل بازنگری است و حداقل دوسال قبل از اجرا باید اطلاع رسانی عمومی شود و زیرگروه ها برای پذیرش از سال تحصیلی ۱۴۰۲ و بعد از آن، در هر گروه آزمایشی حذف می شود.

مطابق تبصره ۲ سازمان سنجش این اختیار را دارد که برای برخی از رشته‌های خاص مانند تربیت بدنی یا رشته‌های هنر علاوه بر آزمون اختصاصی به برگزاری آزمون عملی یا تشریحی بپردازد.

پذیرش در رشته محل¬هایی که پرمتقاضی نیستند مطابق سوابق تحصیلی و مطابق مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو انجام خواهد شد و در رشته محل های پرمتقاضی هم با اعمال نمره کل نهایی حاصل از ترکیب نمره‌کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی خواهد بود.

سهم نمره کل سابقه تحصیلی کنکور سراسری برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۱۴۰۱ با توجه به سابقه تحصیلی موجود ۴۰ درصد با تأثیر مثبت است و برای پذیرش از سال تحصیلی ۱۴۰۲ تاثیر آن به صورت ۶۰ درصد قطعی در نمره کل نهایی اختصاص می‌یابد و ۴۰ درصد باقی مانده آن سهم خود آزمون را تشکیل می‌دهد.

مطابق ماده ۴ وزارت آموزش و پرورش بایستی سوابق تحصیلی کامل دانش آموزان را ایجاد کند تا از سال ۱۴۰۲ تمام داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه‌ها دارای سابقه تحصیلی باشند.

از سال ۱۴۰۴ به بعد هم تمام داوطلبان در هر گروه آزمایشی باید دارای سوابق تحصیلی مرتبط و کامل در گروه آزمایشی متناسب با نظام آموزشی جدید آموزش و پرورش باشند.

ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور وظیفه دارد که نسبت به بررسی و ساماندهی سیاست‌های حاکم بر سهمیه‌های پذیرش دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی طی حداکثر شش ماه اقدام کرده و سیاست‌های پیشنهادی را به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برساند.

دروس عمومی در کنکور حذف می‌شوند

ابراهیم سوزنچی معاون سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بر اساس طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور از سال ۱۴۰۲ فقط شامل دروس تخصصی است و دروس عمومی حذف خواهد شد افزود: با این کار سوالات تخصصی می‌تواند عمیق ترطرح شود؛ چرا که با حذف سوالات دروس عموم مدت زمان پاسخگویی به سوالات تخصصی افزایش می‌باید.

او گفت: کنکور قابل حذف شدن نیست، زیرا بیش از یک میلیون متقاضی برای حدود ۸۰ هزار صندلی دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های خوب دانشگاه آزاد وجود دارد.

معاون سیاست گذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با اجرای این طرح بخش زیادی از مافیای کنکور حذف می‌شود و سوالات کنکور و آموزش و پرورش به سمت استاندارد شدن حرکت خواهد کرد.

صفر تا صد نحوه برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۲ با حذف دروس عمومی

اما و اگر‌هایی درباره برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۲ وجود دارد و انتقاداتی هم نسبت به ناقص بودن این مصوبه از سوی مجلس مطرح شده است که باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع را از شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری کرد.

دو مرحله‌ای شدن کنکور از سال ۱۴۰۲ قطعی است

منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهار نظرات مجلس در زمینه ناقص بودن مصوبه دو مرحله‌ای شدن کنکور گفت: دو مرحله‌ای شدن برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۲ به صورت قطعی اجرایی خواهد شد.

او افزود: هرگونه آئین نامه و کمبودی در مصوبه دو مرحله‌ای شدن کنکور از سال ۱۴۰۲ وجود دارد باید از سوی شورای سنجش و پذیرش اعلام شود تا شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را بررسی کنند چرا که نقش ما نوشتن ریز آئین نامه نیست.

کبگانیان تصریح کرد: شورای سنجش و پذیرش این اختیار را دارد که اگر مشکلی در زمینه دو مرحله‌ای شدن کنکور وجود داشته باشد برخی از آن را مصوب کند و اگر هم ما در این زمینه وظیفه‌ای داشته باشیم بلافاصله برای اصلاح در دستور کار قرار خواهیم داد.

صفر تا صد نحوه برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۲ با حذف دروس عمومی

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: مصوبه دو مرحله‌ای شدن کنکور از سال ۱۴۰۲ قطعی است و باید اجرایی شود و افراد نباید کاری کنند که دستگاه‌های اجرایی به سازمان بازرسی کل کشور ورود پیدا کنند؛ چرا که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم الاجراست.

گزارش از نادیا عابد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۱۶:۴۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
یه سوال.
من دانشجوام.با طرح جدید اگه بخوام بازم کنکور بدم باید انصراف بدم؟
اگه برای فرهنگیان قبول بشم چی؟موقع انتخاب رشته باید انصراف بدم؟یا موقع مصاحبه؟
Iran (Islamic Republic of)
Hediye
۰۱:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
احتمال داره تا سالهای دیگه لغو بشه یا تصویب شده ؟ الان موندیم این وسط که دریای عمومی رو بخونیم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۱۴ ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
اینکه میگین دومرحله ای از سال ۱۴۰۲ قطعی ینی چی ینی احتمالش هست کنکور دی ماه برای۱۴۰۱برگزار نشه و قطعی نباش؟
Iran (Islamic Republic of)
Porya
۱۵:۴۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
ببخشید یه سوال. آیا این امکان وجود دارد که تعداد سوالات اختصاصی را زیاد کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
عصرین
۱۵:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
الان اینا گفتن میخوان سوال عمیق طرح کنن منظورشون چقد عمیقه!!!؟؟؟؟
احتمالا اینقد عمیقن که نتونیم یه ساعت از تو یکی بیایم بیرون
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۲:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
سلام آیا این تغییرات برای کنکور فنی حسابداری اعمال شده؟
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۱۵:۴۶ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
ماهایی که میخوایم تغیر رشته بدیم باید چیکار کنیم یه تصمیم هم در این مسئله بگیرن بلاتکلیف موندیم
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۲۱:۱۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر
کنکور دی ماه ۱۴۰۱ الان به صورت قطعی برگزار میشه یا ممکنه تا آخر شهریور لغوش کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
لغو نمیشه ولی احتمالش هست که بهمن باشه یا حتی اسفند
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۲:۱۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
دوبار کنکور برگزار بشه یعنی مثلا از رتبه ۱۰۰۰ دوتا در انتهای سال داریم! و قراره گزینش نهایی شهریور باشه. تکلیف رتبه ها چی میشه؟
براساس نمره هم باشه چطور میخوان شهریور نمرات دو دسته داوطلب رو که دوتا کنکور مختلف دادن رو باهم مقایسه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
از سهمیه ها از شهرشون از معدلشون از ضرایب دورسی که پاسخ دادند
Iran (Islamic Republic of)
۱۲۳۴
۰۹:۵۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
کنکور اول از چه مباحثی برگزار میشه ایا پایه دهم ویازدهم کامل ونصف دوازدهم میاد
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۱:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
نه خیر هر دوش از کل پایه هاس... دی برای پشت کنکوریهاس
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۴۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
این طرح عالیه
Netherlands
مهران
۱۳:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
این طرح مسخره هنوز هیچیش معلوم نیست
لغوش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
واقعا امسال دوازدهم میخواد چجوری باشه چون دی ماه کنکور میدیم خوب صد در صد نمیشه از درسی که نخوندیم امتحان بدیم پس قرار که دوازدهم چجوری باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۲۰:۴۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ ک امسال در دی ماه هست از دروس تخصصی دوازدهم چطور در آزمون میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
همانند دورس تخصصی کنکور ۱۴۰۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
لطفاً درباره کنکور دی ماه ۱۴۰۱ توضیح بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
خدا زلیل تون کنه بااین قانوناتون
Turkey
سهراب
۰۲:۴۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
در همین گزارش با توجه به پرسش ها و نظرات کاربران یک ابهام بزرگ وجود دارد. دوبار در سال یا دو مرحله‌یی ؟ دوبار در سال با دو مرحله‌یی فرق می‌کند.دو مرحله‌یی یعنی مثل سی چهل سال پیش هر شرکت کننده در اولین مرحله شرکت می‌کند و نمره اش در این مرحله را می‌گیرد و بعد به مرحله‌ی دیگر می‌رود تا رتبه و نتیجه‌ی نهایی معلوم شود. ولی دوبار در سال یعنی در نیمه‌ی اول سال عده‌یی قبول می‌شوند و به دانشگاه می‌روند و بقیه که قبول نشدند همراه با متقاضیان دیگر بار دیگر در نیمه‌ی دوم سال امتحان کنکور می‌دهند یعنی دو بار مستقل! که البته این نوع کنکور برای اولین بار است که اجرا می‌شود در حالی که دو مرحله‌یی به هنگام جوانی ما یعنی حدود سی چهل سال پیش انجام می‌شد. آنطور که متن بالا نشان میدهد دو بار در سال یعنی دو کنکور مستقل در سال به همان ترتیبی که من گفتم.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۰۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
من یه سوال داشتم اونم اینکه اگر دوبار در سال کنکور اجرا بشه یعنی ما باید هر پایه رو تا نصف بخونیم برای کنکور دی ماه بعد نصف دیگه ش تا کنکور تیر
Iran (Islamic Republic of)
Mobina
۱۹:۱۸ ۲۷ تير ۱۴۰۱
سلام من امسال دوازدهم ریاضی هستم اما میخوام کنکور تجربی بدم با این شرایطی که پیش اومده و با حذف زیرگروه ها من میتونم کنکور تجربی بدم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۷ تير ۱۴۰۱
من یازدهم ریاضی هستم و میخوام برم دوازدهم ولی میخوام کنکور تجربی بدم با این شرایط و حذف زیرگروه ها یعنی من نمیتونم با دیپلم ریاضی کنکور تجربی بدم؟
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۹:۴۲ ۲۶ تير ۱۴۰۱
با سلام. با توجه به عدم برگزاری آزمون عمومی و قطعی بودن تاثیر سوابق تحصیلی ، تکلیف دانش آموزان قدیمی که سوابق تحصیلیشان در سامانه آموزش و پرورش ثبت نشده است مانند فارغ التحصیلان سالهای ۸۲ , چه می شود.
Iran (Islamic Republic of)
خخخخ
۱۱:۰۰ ۲۱ تير ۱۴۰۱
سلام من 43 ساله هستم و چند باری کنکور در سالهای 76 تا 78 آزاد و دولتی البته اون وقتا تفکیک بود و دولتی هم دو مرحله ای ازمون داده ام از همون وقتا میگفتن قراره کنکور حذف بشه و یا تغییر کنه بلکه دست مافیای حاشیه کنکور که فرایند مالی خیلی سنگینی هم در اقتصاد کشور دارند کوتاه بشه. الان 25 ساله میگذره و هنوز همون صحبتها هستش و کنکور جز با تغیراتی اندک داره برگزار میشه و پول و ثروت هنگفتی هم که به کلاسهای کنکور و فروشندگان سئوالات نصیب میکنه.فکر کنم 25 سال دیگه هم همین خبرا رو اینجا بخونیم.خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۷ تير ۱۴۰۱
خدا کنه واسه 1402 واقعا عملی بشه
Iran (Islamic Republic of)
پویا_صحرا
۱۷:۲۶ ۱۳ تير ۱۴۰۱
خدایی ایده ی خوبیه این حذف دروس عمومی خودمم از لحاظ معدل وضع خوبی ندارم ولی مشکلی نیس میرم ترمیم، به امید موفقیت همگی.
Germany
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۳ تير ۱۴۰۱
حذف دروس عمومی شاید مشکلی پیش نیاره اما تاثیر معدل بسیار نامردیه چون با پول و تقلب خیلیا معدلشوت میره بالا
و یه فساد جدیدی شکل خواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۵۹ ۱۰ تير ۱۴۰۱
امیدوارم همین موضوع بمونه و عمومی ها حذف بشه سوالات رو هم استاندارد کنند☺️
Iran (Islamic Republic of)
saba
۱۰:۵۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
دوستان من امسال کنکور دادم و باید بهتون بگم اگه عمومی هارو حذف کنن بدبخت میشیم
تخصصیا آسون نمیشه و عمومیه که کمکمون میکنه
الان فکر میکنین که عمومیا حذف بشه به نفعتونه، نیست واقعا نیست
و برای معدل هم که خیلیا تقلب میکنن و حق ما ضایع میشه. چه وضعشه آخه
Iran (Islamic Republic of)
خ پ
۰۱:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
شرایط برای همه یکسانه. چه سخت باشه کنکور چه ساده، ه کم، چه زیاد... همه همون کنکور رو میدن. عمومی ها نقطه قوت اکثریت بود که با حذف شدنش باز شرایط برا همه یکی شد. هیچ کس از دینی و عربی خوندن خوشش نمیاد، هر چند آسونن زود یاد میگیریم، اما همین که قراره رو اختصاصیا تمرکز کنیم خودش خیلی خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۷:۰۲ ۰۹ تير ۱۴۰۱
من میخوام سال دیگه کنکور بدم برای فرهنگیان اما به خاطر این تصویبات این فرصتو ازم گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
پویا - صحرا
۱۷:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۱
چرا مگه چیکار میکنن که شما نمیتونین فرهنگیان قبول بشین
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۰:۵۹ ۲۸ تير ۱۴۰۱
به چه دلیل؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
واقعا که هر کس از خداش که کنکور حذف بشه بعد شما این طرز تفکرشان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
شرایط برای ما نظام قدیمیا دردسر شده
من سال دیگه فرصت داشتم کنکور فرهنگیان بدم اما
به خاط این تصویبات این فرصتو از دست میدم
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۲:۴۰ ۰۷ تير ۱۴۰۱
تعدادی افراد رو داخل چت میبینم که از حذف عمومی ها ناراحت هستن این دسته از افراد انهای هستن که عملکرد خوبی در دروس اختصاصی ندارن و عمومی ها رو میانبری میبینن برای رسیدن به خواسته هاشون مثلا نحوه تفکر این افراد به این شکل هست که اقای ایکس دوست داره بشه مکانیک ولی بلد نیست اچار بگیره دستش ولی میره ازمون آشپزی میده میره میشه مکانیک حذف عمومی ها باعث میشه ورودی های دانشگاه از ادم های علاقه مند پر بشه و دیگه ما ادم های رو داخل دانشگاه نمیبینیم که به خاطر درس های مانند فارسی و عربی و دینی رفته رشته پزشکی و اطمینان دارم که ورودی های دانشگاه با دروس اختصاصی وارد شدن یعنی دیگه میدونم طرف واقعا استعداد شو داره نه اینکا شما بیای متن عربی ترجمه کنی بری بشی پزشک شما دیگه از این به بعد باید تست زیست شناسی و شیمی کار کنی فارسیو عربی رو دینی رو بنداز دور البته برای کنکور عمومی ها رو شما توی امتحان نهایی ازمون میدی که به شکل های مختلفی تست داره نه اینکه فقط چهار گزینه ای این باعث میشه شما درس های فارسی و عربی بهتر هم یاد بگیری
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۰:۳۱ ۰۷ تير ۱۴۰۱
عمومی ها که کلا حذف نمیشه . فقط تاثیرش میره تو کارنامه نوبت دوم سال دوازدهم
یعنی اگه مثلا اونجا زبان رو بیست بگیری انگار تو کنکور 100% زدی
Iran (Islamic Republic of)
شیلا
۰۱:۲۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
خیلی ممنونم امید وارم مصوبه جدید سال اینده اجرایی بشه خیلی به ما کنکوریا کمک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
تو به فکر درست باش
۲۳:۵۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
تو این مملکت دانش رو استاندارد تر کردن هیچ کاری هم نکرده باشن لاقل بیایین منفی باف نشین
Iran (Islamic Republic of)
نانا
۲۰:۰۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
نباید عمومی ها رو حذف کنن این ناحقیه شماهایی که الان همه میگین خیلی خوبه عمومی ها اگه حذف بشه همتون بچه این وتاالان کنکورندادین که بدونین کنکور چیه مخصوصا بچه هایی تجربی اگه عمومی حذف بشه یعنی نابودیممممم چون با عمومیاست کهمیشه رتبه اورد
# نه به حذف عمومی #نه به تاثیر معدل ۶۰ درصد
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۱:۳۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
آخه باهوش، یعنی چی با عمومیا میشه رتبه آورد، یعنی حالا که حذف شد رتبه یک تا دو هزار خالی میمونه
Iran (Islamic Republic of)
‌‌‌
۱۱:۱۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
معلمیو میشناسم ک مدیر مدرسه مجبورش بکنه نمره امتحان نهاییی دانش آموزی رو ک حتی سر جلسه امتحان نهایی حاظر نشده رو ۲۰ بده بخاطر چی؟ پول
و الان بنظرتون حق کسایی مثل منو شما با این گذاشتن ۶۰ درصد تاثیر معدل ک هیچ نظارت آنچنانی روی مدارس ندارن پایمال نمیشه
پ ن: اون مدیر مدرسه ایی ک این تخلف رو کرد ی مدرسه روستایی بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۲۸ ۰۴ تير ۱۴۰۱
ما که نظام قدیم بودیم و حالا دوباره می‌خوایم کنکور بدیم معدلمون خیلی کمه اصلا راهی هست بتونیم معدلمونا بیاریم بالا
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۰:۱۰ ۰۲ تير ۱۴۰۱
هیچ داوطلبی موافق نیست مگه اینکا از بابت خریدن سوالای امتحان ناایی خیالش راحت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۱ تير ۱۴۰۱
مخالف صد در صدی
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۱۴:۵۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
مافیای کنکور
معلمین دروس عمومی
لطفا انقدر غر نزنید
عمومی ها باید حذف بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
امیدوارم دکتر رئیسی با ابلاغ این موصوبه دست کاسبان دروس عمومی رو از کنکور قطع کنن تا باری از دوش قشر مستضعف برداشته بشه ، فقط نگرانی جوانان از تاثیر قطعی معدل است که مثبت بشود بهتر است ، وگرنه تمام کنکوری ها با این مصوبه موافقن چون استرس زیادی از دوششان برداشته میشود به جز تاثیر قطعی معدل بقیه ی دلایل همش از سوی مافیای دروس عمومی است لطفا نگذارید موفق شوند
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۱۰:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
سلام اگر دروس عمومی کنکور حذف شوند ایا من میتوانم با دیپلم فنی کنکور زبان بدهم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
من الان موندم واقعا چه کنم عمومیارو بخونم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۷:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
این که دروس عمومی حذف بشن خوبه ولی تاثیرمعدل عادلانه نیست کنکور تنها امتحان عادلانه است که توش برابرن ولی آخه ۶۰درصدمعل مسخرس کیامیان این طرح هارومی دن اصلافکرنمی کنن
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۶:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دوستان اگر عمومی ها حذف بشن واقعا کشوری بی سواد خواهیم شد فرض کنید پزشک مملکت زبان بلد نباشه یا یک نامه یا متن نتونه بنویسه یا با یک بیمار عرب نتونه صحبت کنه و یا از دینش خبر نداشته باشه آیا بنظرتون این دروس ستون فرهنگ کشور نیستن؟
ولی نهایتا یک پزشک اگه مشتق در ریاضی و یا نوسان در فیزیک رو هم بلد نباشه به جایی بر نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ff
۱۷:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
با سلام خدمت شما.ببخشید شما فکر میکنی بخش اعظم پزشکای الان دینیشون خوبه.کدوم پزشک رایگان بیمار هاشو ویزیت میکنه.شما دکتر کوثری. رو میشناسی؟بشمار ببین چند تا عین ایشون داریم .نکته بعدی والله لازم نیست متن بنویسه.مگر پزشک مملکت میخواد نویسنده بشه.یه چند تا دارو توی دفترچه سلامت مینویسه و تمام.نکته دیگه درباره زبان فرمودید نگاه کنید توی دانشگاه پزشکا کتابی به عنوان زبان عمومی دارند یعنی یک پزشک باید زبانش خوب و به روز باشه که اونم میتونه بره کلاس ها و اموزشگاه های زبان خارجه بیرون که خیلی بهتر از مدرسه درس میدن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
ببخشید با این سه تا کتاب زبان یعنی طرف می تونه انگلیسی صحبت کنه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
غمگینوکم
۱۷:۵۳ ۳۱ تير ۱۴۰۱
عزیزان دکترا تو درسشون که عمومیارو میخونن فقط تو دانشگاه میرن تخصص نگرانم نباشید چهار کلمه اهلا و سهلا و هلو وهوو آریو که تو دبیرستان یاد گرفته
Iran (Islamic Republic of)
mr.hani
۱۱:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
من با حذو عمومی میتونم کنار بیام
ولی نمیتونم با این کنار بیام که تاثیر معدل 60 درصده!! اگه برگزاری امتحان نهایی مثل کنکور بشه که کسی نتونه تقلب بکنه بهتر میشه
اخه تو بعضی مدارس تقلبا خیلی زیاده
اینجوری حق خیلیا پایمال میشه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل رحمانی
۰۳:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام بچه ها فقط چند جمله میگم بعد قضاوت با شما من یه کنکوری هستم کنکوری که دوسال از گرفتن دیپلمش گذشته تا کار کنه و هزینه ثبت نام در کنکور 402رو جور کنه این دور از انتظار نیس واقعا کنکور خرج داره دوست های عزیز به اون خدایی که بالا سرمون نزدیک در رگ گردن به ماست قسم از هیچ موسسه ای خط مت نگرفتم فقط می‌خوام بگم این طرح اصلا عادلانه نیس من شرفمو گرو میزارم اگه این طرح عملی بشه تعدادی از جوان عزیز خودکشی خواهند کرد طرحی سراسر فساده در طرحی که استرس کنکور همچنان باقی میماند واسترسی دیگری مبنی بر امتحان نهایی بران اضافه میشود چه باری از رو دوش ما برداشتید بلکه باری اضافه کردید فقط اینو بگم اگه این طرح عملی بشه من باید برم یکسال دیگه کار کنم تا هزینه شرکت در کلاس های مافیایی امتحان نهایی رو بپر دازم اون کسی که این طرح همایت می‌کنی به خود خدا قسم این طرح ظلم بری تو ودیگران. هر چی گفتم صادقانه بود قضاوت باشما. ما بریم بازم دنبال کار ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
آیا کسی که از دیپلم انسانی دارد و میخواهد کنکور تجربی دهد مشکلی برایش پیش می آید یا همان روال قبلی خود را طی می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
آموزش پرورش دو ساله هنوز نتونسته رتبه بندی معلماشو درست کنه توقع دارین آزمون استاندارد برگزار کنه .....زهی خیال باطل .... ما که دانش آموزیم میبینیم که داره داخل آزمونای امتحان نهایی تقلب صورت میگیره ولی انگار شماها نمیخواین بفهمین..حتی داخل حوزه های تصحیح امتحان نهایی تقلب انجام میشه چه برسه سر جلسه ....تنها عاملی که باعث میشد تا یه حدی عدالت بین من دانش آموزی که داخل مدارس تیزهوشان یا غیر انتفاعی برقرار بشه همین کنکور بود که اونم زدین نابودش کردین ... سه سال دانش آموزا به صورت مجازی درس خوندن بعد شما عهد میان واسه کنکورشون شرط معدل میزارین آیا حالتون خوبه ..آیا همه ی دانش آموزای کشور از اون معلم تاپا که داخل مدارس خاص هستن برخوردارن..... اصن چطور میخواین دست مافیای کنکور رو ببندین همونایی که که تا دیروز تستی تدریس میکردن یا آزمون می گرفتن الان میان تشریحی کار میکنن. به نظرم فقط خواستین بگین ما هم یه کاری کردیم کنکور رو بعد از 50 سال حذف کردیم ..حذف کنکور خودزنی بیش نیست ..
Iran (Islamic Republic of)
Mary
۱۶:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
بنظر من خوبه که عمومیا حذف شده ولی واقعا انصاف نیست معدل تاثیر داشته باشه ما سه سال تو مجازی درس خوندیم
Iran (Islamic Republic of)
saba
۱۳:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
ای خدا توی امتحانای نهایی نصف دوستای من تقلب دارن میکنن. حتی توی حوزه ما درست بچه هارو نمیگردن! خیلیا گوشی میارن و گوشی استفاده میکنن و نمره ۲۰ میگیرن.
حالا مایی که واقعا میخونیم و حالا به دلایلی نمراتمون کم میشه باید چیکار کنیم؟
الان میگید احتمالا ترمیم بزنین. بله میزنیم ولی در کل باید کلی از تایممون رو هم بدیم برای ترمیم و هم پولمون رو!
خوب الان این چه کار مسخره و احمقانه ایه که راه انداختین برای ما بدبختا.

واقعا تاسف برای این مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
رضا خالدی
۱۸:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
من با امسال دوساله پشت کنکورم امسال من میدونم قبول نمیشم
میخوام تو کنکور تجربی ۱۴۰۲ شرکت کنم
نمرات پایانی دوازدهمم افتضاح بود با این میزان تاثیر گذاری نمرات پایانی ما هیچ وقت قبول نمیشم
من چطوری می تونم نمراتمو درست کنم
Iran (Islamic Republic of)
یه باهوش تنبل ( :
۲۰:۴۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
آقا اینکه عمومی ها حذف شده عالی
من پایه دهمم خیلی برای دروس عمومی استرس داشتم
ولی حالا میتونم با خیال راحت بشینم پا تخصصی ها
بدون استرس برای درس های مزخرفی مثل عربی یا فارسی
ولی معدل...یه کوچولو نامردیه باید همون ۴۰ درصد یا حتی کمتر باشد.چون خیلی از مدارس توشون تغلب رخ میده
ولی خب کنکور جلوشون در میاد نابود میشن
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۲:۳۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اونی که با این جمله مخالفت کرده کیه آخه
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۹:۴۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
اگه میخواید عادلانه باشه باید سطح سوالات امتحان نهایی ۱۴۰۲ با سالهای قبل مثلا ۹۸ که خیلی اسون بود و خیلییییی ها معدل ۲۰ شدن یکسان باشه
Iran (Islamic Republic of)
Omii
۱۷:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
چرا ب فکر مناطق محروم نیستین ک از هیچ امکاناتی برخودار نیستنالان این حقه یه نفر تو منطقه محروم ۲۰ باشه اما نتونه ب دانشگاه خوب ورود کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
مایه تاسفه ! شمایی که داد از معدل میزنید چرا از سال1402این مصوبه رو میخاید عملی کنید شما چه طرز فکر مزخرفی دارید که با سرنوشت یک میلیون نفر بازی میکنید این نفرین و آه ما شمارا خواهد گرفت با خود چه فکری کردید شبو روزمن گریست! سه سال اموزش مجازی شد این حق را ندارید به معدل متوسل شوید وقتی که هیچ گونه امکاناتی در اختیار مان نگذاشتید که دال بر افزایش معدلمان شود خواهشمندنم بچه ها نگزارید این بی اساسی نه تا سال دیگر تصویب شود این بی رحمانست اگر هم لغو شود باز هم این استرسی که بی اساسانه عملی کردید را هیچ گاه ممیبخشمتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
#نه به تغییر کنکور
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
حذف دروس عمومی و برگزار شدن دوبار کنکور در سال تغییر خیلی خوبیه
ولی تاثیر ۶۰ درصدی اصلا،نامردی محضه
لطفا به ۴۰ درصد بدگردونیدش
Iran (Islamic Republic of)
R
۱۱:۰۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
ازینکه دروس عمومی حذف شده موافقم بهتررر ولییی چرااا معدل دبیرستانن اونم تاثیر ۶۰ درصدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام خوبه
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۰:۵۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
,این دیگه چه مسخره بازییه اصلا انگار نه انگار که آینده ما وسطه نه شماها که یه جا نشستین و روزی یه لایحه مسخره اعلام میکنین اگه ما می‌خواهیم کنکور بدیم پس نظر ماها باید مهم باشه .
اصلا عادلانه نیست کسی مثله من که دارم مدرسه تیزهوشان درس میخونم با معدل ۱۸ تا کسی که داره تو یه مدرسه معمولی راحت ۲۰ میشه خیلیا سوالارو میخرن خیلیا گوشی میارن سر جلسه خیلی ها تقلبی میکنم خیلیاااااااا......
این برابریههههه؟؟؟؟
پس انصافتون رفته کجا چشمتونو رو همه چیز بستین خیر سرتون می‌خواین استرس و کمتر کنین برخلافش افسردگی رو کردین دچارمون صبح تا شبمون شده استرس مگه ما جرممون افتاده یا گناه کردیم که میخوایم تاوان اون ذهن مسخره شما رو بدیم یا شایدم با موش آزمایشگاهی اشتبامون گرفتین !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۵ تير ۱۴۰۱
داداش امتحان نهایی ها کشوری طراحی میشن ودیگه ربطی به نوع مدرسه نداره تازه شما که تیزهوشان میخونی باید بهتربتونی نهایی هارونمره بیاری درضمن حوزه هم تصحیح میکنه نه معلم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
بی عدالتی محض!!!!
این مصوبه یعنی رسما رشته های تاپ رو سند زدن به نام مدارس برتر و غیرانتفاعی هاو خارج شدن کامل دانش آموزان سال قبل از رقابت
عطف به ماسبق نشدن قانون چی میشه اینجا؟؟ ما مگه علم غیب داشتیم که سال 1402نمرات دوران دبیرستان در کنکورمون تاثیر گذاره؟؟ چرا الان از بابت پایین بودن نمراتی که زمان ما تاثیری نداشتن و نتیجتا اون جور که باید براشون تلاش نکردیم، باید ضربه بخوریم؟؟
چرا تاثیر قطعی معدل؟؟؟؟ حداقل همون 60درصد رو تاثیر مثبت بذارید تا یه ذره از بار ظلمی که مخصوصا به دانش آموزان سالای قبل می کنید، کم بشه و یه شانسی برای رسیدن به آرزوهاشون داشته باشن
مجلس به داد ما برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
تروخدا هرکاری میکنید فقط زوددددد بگید، الان من که دیپلم تجربی هستم می‌خوام کنکور انسانی بدم چیکار کنم، سوابق تحصیلی چجوری برام حساب میشه؟؟
ضریب های درسا چی میشه؟اونموقع استاد ها ک میگن مثلاً برا فارسی میگفتن یه دونه سوال تاریخ ادبیات میاد الان چجوری میخوان بفهمن از هر بخش چقدر میاد ⁦:-|⁩
تعداد سوالا زیاد میشه یا درصد هر سوال بیشتر میشه؟؟
کم استرس داشتیم سردرگمی هم بهش اضافه شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۲:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا پيگير اين مسلئه بشيد كه بيشتر دانش اموزان با اين طرح جديد مخالفن و همچنين خيلي كنكورسخت تر امكان داره بشه.
Iran (Islamic Republic of)
sahar
۲۳:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
نه به حذف عموووووووووووووومی نه به قطعی شدن معدل.این چه شرایطییییییییییییه اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه کنکور و سیستم اموزشی کشور به هیچ وجه عادلانه نیس.اگه دقت کنید هر ساله بیش از ۹۵ درصد قبولی های پزشکی و دندان از مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و یا مدارس غیر انتفاعیه.مدارس عادی و مناطق محروم و روستایی اصلا شانسی ندارن.روستایی هایی ها رویاهاشون ار ساله میمیره.کنکور یه صنعت شده و تو این صنعت پول و امکانات و رفاه حرف اول رو میزنه.شاید یه عده ای شعار تلاش و کوشش و غیره بدن اما اینا همش فریبه.کنکور امروزه یک صنعته که تلاش داوطلبان بخشی از اونه.مدرسه خوب معلم خوب جو خوب و مشاور خوب ورق بازی رو به نفع ثروتمندان عوض میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
sahar
۲۲:۵۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
این عادلانه نیسسسست چرا تصویب شده اصن نباید عمومی رو حذف میکردن چرا معدل رو تصویب کردن چرا اینجوری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
Shadi82
۱۱:۴۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اینجوری خیلی بد میشه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۴۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
خدا رو شکر که دروس عمومی حذف شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
نه به تاثیر معدل در کنکور این جز ظلمی اشکارنیست
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۱۶:۲۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
خیلی عجیبه می گویند در کنکور که 25کتاب میاد تقلبی صورت می گیرد اما در امتحان نهایی که فقط از یک کتابه تقلبی صورت نمی گیرد.
بابا اینا هدفشون فقط پوله و می خوان هرسال بابت ترمیم معدل میلیاردها به جیب بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۵:۳۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
من واقعا موندم که چطور از خدا نمیترسن بابا ۸۰ یا ۹۰ درصد دانش اموزا هر سال دارن توی نظرسنجی مخالفتشون رو اعلام میکنن بازم انگار نه انگار اگر نظر ما اهمیت نداره اصلا چرا توی دفترچه کنکور از ما نظر میخواید یادتون نره خدا داره میبینه یه ملتو سردرگم کردین باباتاثیر معدل ضرره ضررر حداقل برای ۸۰ درصد دانش اموزا شاید یکی پول داشته امتحان نهایی ها رو خریده چون شنیدم به نسبت سوالات کنکور ارزون تر هست چرا باید حق دانش اموزای فقیر پایمال بشه اصلا مدارس خاص معلماشون ژوری باهاشون کار میکنن که امتحان نهاایی بیست میشن ولی ما روستایی چی که یه معلم میفرستین حتی عادی هم درس نمیده به هر حال کنکور وقتشو داریم ولی معدل یک الی دو بار
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
میشه این سوالو از اقای کبگانیان بپرسید: ما حدود ۴۵ هزار نفر معدل ۲۰ و ۱۹.۹۹ داریم و بیش از ۳۰ هزار نفر معدل ۱۹.۹۰ به بالا دقیقا این خیال شیرین تقلیل ۱۰۰ درصدی بودن تست زنی به ۴۰ درصد از کجا میاد؟ وقتی ۷۵ هزار نفر با معدل ۲۰ و ۱۹.۹۹ و ۱۹.۹۰ به بالا میخوان پزشک بشن و کلا ۸۰۰۰ تا پزشک میخوایم ما سالانه شما چی از بار کنکور حذف کردید جز اینکه مافیای کنکور کم بود مافیا امتحان نهایی هم اضافه کردید
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل رحمانی
۰۲:۴۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
عالی منم همینو میگم استرس کنکور کم بود یه شبه کنکور به نام امتحان نهایی اضافه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
سهمیه ها هم که همچنان پابرجاست و با تاثیر قطعی معدل اونایی که سهمیه دارند با رتبه پنجاه هزار کنکور هم شانس قبولی پزشکی را دارند.
واقعاً برای آینده بعضی ها این مصوبه عالیه بدون تلاش پزشکی و حقوق قبول می شن.
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۱۱:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
شما می خواین میلیون ها داوطلب را با یک معدل که 20000نفر معدلشون بیسته تفکیک کنید. اون هم با یک سری سوال بی کیفیت تشریحی که 90درصد در آن تقلبی صورت می گیرد.
بابا یک تصمیم درست بگیرید 40ساله نظام پذیرش بر اساس کنکوره حالا شما می خواین یک شبه کلا نظام پذیرش را عوض کنید و در حق کسی هم ظلمی نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۱۱:۱۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
کنکورو مثل قبل برگزار کنید دیگه هر روز یک مسخره بازی جدید دیگه کلافمون کردین هرکس یک حرف می زنه.
این مصوبه کنکوری جدید غیر از دو سه برابر کردن مافیا نقش دیگری ندارد.در ضمن هزینه ها را هم دو برابر می کند.
چون باید میلیون ها تومان صرف ترمیم معدل کنیم.
بابا بسه دیگه هرکس میاد و یک حرف می زند.
Iran (Islamic Republic of)
آرمان انصاری
۲۰:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام
واسم سواله ک کتاب هایی مث عربی ک هم عمومی و اختصاصی دارند، درصدشون جداس یا نه؟!
مثلا اگ فقط عربی اختصاصی بزنم،و عمومیو کنار بذارم چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
فرقانی
۱۵:۳۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
باسلام، الان برای من که دیپلم تجربی دارم میخوام کنکور ریاضی 402شرکت کنم ،چجوریه سوابق تحصیلی برام لحاظ میشه؟ اگه قطعی شه سوابق تحصیلی تکلیف من چی میشه؟
یعنی باید برا دیپلم مجدد ریاضی شرکت کنم تا از سوابق 60 درصد قطعی که میگن استفاده کنم؟
لطفاً اگه میدونین کمکم کنین خیلی سردرگمم
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
از یه نظر خوبه که تعداد درس ها کم میشه راحت میتونی جمعش کنی از یه نظر بد که خیلی ها بخاطر همین درس های عمومی رتبه خوبی می اوردن
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۱۹:۵۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
با سلام ، حالا این چیزایی که گفته شده دقیقاً کی خبرش به دست ما میرسه خب می‌خوایم تابستون بشینیم بخونیم باید معلوم بشه که چی بخونیم چی نخونیم!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
حذف دروس عمومی ایده خوبی نیست
Iran (Islamic Republic of)
حاج حسین
۰۴:۵۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
این طرح به بنفع مناطق محروم هست حالا میگید نه بزارید اجرا بشه خواهیم دید بعدش هم دوسال متاسفانه بخاطر کرونا از درس همه افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل رحمانی
۰۲:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
با چه دلیلی میگی به نفع منطقه محروم عزیزم باید دوباره هزینه کنیم برای ترمیم معدل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
با تصویب این طرح فقط میخوان بچه های مناطق محروم و نظام قدیمیا رو تز دور خارج کنن
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۸:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
من دیپلم تجربی98دارم اگه بخوام کنکورانسانی1402شرکت کنم محاسبه معدل برای من چطوری هست؟
Germany
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
اگه عمومی از کنکورحذف بشه خیلی بهتره . حجم درسا برای کنکور کمتر میشه عمیقتر و بهتر میشه درس خوند . ضمنا مافیای کنکور نصف میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
با توجه به این که سؤالات رمز شده امتحانات نهایی دقیقا پیش از شروع هر امتحان از قرنطینه طراحی سؤالات به طور مستقیم با روش الکترونیکی به حوزه‌های اجرای سراسر کشور ارسال و در همان جا رمزگشایی و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، دسترسی به سؤالات قبل از امتحان امکان‌پذیر نیست و موضوع افشای سؤالات منتفی است، اما در مواردی پس از شروع امتحان تعداد انگشت شماری از دانش‌آموزان با استفاده از گوشی همراه، ساعت هوشمند و... که موفق شده‌اند با خود به جلسه امتحان ببرند، مبادرت به تصویربرداری از سؤالات و ارسال آن در کانال‌های خاص می‌‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
ایوب یک موسسه مافیایی هست
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۰۲:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
بابا دوسال نفهمیدم چی خوندم حداقل ۶۰ درصدش بشه دیپلم جبران کنم چون اینجوری ۶۰ درصد همین دوسال که نفهمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۰۲:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
افرادی هم که با این مصوبه موافقت می کنند کمی بنشینند درباره این مصوبه و ظلمی که با اجرای آن در حق یک سری از دانش آموزان می شود فکر کنند بعد نظر دهند.

لطفاً نظر الکی ندهید.

باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل رحمانی
۰۲:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۰۲:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
این مصوبه کاملا ضد عدالت آموزشی است ببینید اگر کنکور حذف بشه تنها دانش آموزان مدارس عادی و مناطق محروم به خصوص ضرر می کنند.نظام آموزشی از پایه مشکل داره اگر خواهان اصلاح هستید به قول خودتون نظام را از پایه اصلاح کنید الان رشته ای مثل ریاضی در مدارس سوخته و هیچکس به این رشته نمی رود به جای ظلم بیشتر به دانش آموزان فقیر شرایطی فراهم کنید که رشته ریاضی هم مثل قبل رونق بگیرد.و تجربی ۱میلیون داوطلب نداشته باشد.
۱میلیون دانش آموز را می خواهید با نظام نمره فروشی تفکیک کنید واقعا جالبه.
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۰۱:۴۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
اگه کرونا نبود، نباید این طرح اجرا می‌شد، ولی وقتی دوسال دهم که کامل مجازی، و یازدهم هم ۹۰ درصد ش مجازی بودیم باید این طرح اجرا بشه چون بعضی از مناطق حضوری رفتند قبول دارم ولی خب برای عدالت بیشتر لازمه
. من خودم میدانم چه کسانی با افراد تماس حاصل می فرمایند و می‌گویند شما بگید مخالف این طرح هست و حتی کنکور به تعویق نیفتاد بله پس عزیزان من خیر خواه همه نه مثل شما خود خواه و هرچی گفتن چشم و گوش بسته اطاعت کنم . لطفا آزاده باشید
Iran (Islamic Republic of)
زندانی افکار پلید مافیا
۰۲:۲۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
بله مافیای کنکور خیلی از این کار ها میکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی بن موسی
۰۲:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
آبله میمون هم میاد شاید همین دوازدهم هم اگه تاثیر قطعی معدل ندن مجازی شه اون وقت انگار داری از کلاس نهمی کنکور میگیری
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۰:۲۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
کاشکی این عمومی ها رو بردارن تا یه سری افراد که هیچ گونه علاقه ای به رشته ندارن واردش نشن برای مثال من اقای x میخوام بشم مکانیک باید آشپزی بلد باشم اگه بلد نباشم از نظر سازمان سنجش یه مکانیک نیستم جریان کنکور هم همین طوره طرف کنکور تجربی میده عمومی ها رو بالا میزنه درس های مثل زیست و شیمی رو پایین که چی که بره بشه داشجو پزشکی و پرستاری و ... تو علاقه نداری خب چرا میای رشته ای که علاقه نداری این باعث میشه صندلی ها از ادم های پر بشه که اصلا به رشته علاقه ندارن ولی چون اسم داره میرن اون رشته ولی موقع امتحانات از استاد التماس می کنن ۹ رو ۱۰ بده همین فرد فردا میشه پزشک مملکت دلیل پزشک شدنش چی بوده این بوده که طرف فارسی و دینی و عربی رو بالا زده زیست و شیمی رو پایین خب باریکلا تو یه پزشک خوب هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
احسنت موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
این طرح برای پسرانی که سربازی جلوشون هست خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
واقعا الان من برای سربازی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه یک سری افراد فقط به دنبال اینن که بگن ما جلو حذف کنکور رو گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس اونایی ک پول میدن نمره میخرن خوش بحالشونه
مای بدبخت هیچ شانسی دیگه نداریم هم استرس کنکور هم امتحان نهایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر کسی دیپلم ریاضی داره و میخواد کنکور تجربی داره باید چیکار کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
تا سال ۱۴۰۴ مشکلی نیست بعدش باید هر رشته ای رفتی نهایتا تا کلاس دهم اصلاح ش کنی
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۱:۳۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه عمومی ها حذف بشن اوضاع خیلی افتضاح میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من با حذف دروس عمومی و تاثیر قطعی معدل مخالفم و امیدوارم که این وضعیت بی سروسامان تصمیم گیری ها و مصوبات پایان پیدا کنه...
Iran (Islamic Republic of)
جن
۰۲:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
حالا تو به سامان دادن بگو بی سامانی . بعدشم از مافیا خط نگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه یک سری افراد فقط به دنبال اینن که بگن ما کنکورو حذف کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
بابا از زمان احمدی نژاد بوده چه ربطی داره اینکه میگفتن جونا فشار بهشون میاد مهمه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچوقت همچین کاری نمیکنن
تمام تز هست
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۸:۴۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی واقعا برای اونایی ک میگن( عمومی ها رو بردارید بهتره) متاسفم ... آخه به این فکر نمیکنی شاید یکی نتونه برا موسسات آموزشی هزینه کلان بده تخصصی ها رو بالا بزنه کنکور در بیاد ...
Iran (Islamic Republic of)
سی
۰۲:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
خواهر همین عمومی ها هم کلاس رایگان نداره بعدش هم اگه حذف ش کنن کمتر باید هزینه داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من یک پسر روستایی هستم و به دلیل نبود امکانات الان پشت کنکور موندم.همین الان با سیستم فعلی قبول شدن در رشته های مثل پزشکی و دندان خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
من مثل تو هم باهات هم دردم
Iran (Islamic Republic of)
حبیبی
۱۵:۰۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام بنظرم این برنامه خیلی خوبه! اگه اشکال برحسب اینکه تدریس در دبیرستان ضعیف هست چون دبیران متعهدی نداریم! دبیر دبیرستان در کلاس هیچ تاثیری نداره بعدش دانش آموز باید با هزار بدبختی باید بیرون کلاس کنکوری بگیره اونم معلوم نیست که آیا نتیجه مثبت باشه یا منفی!
بنظرم برنامه خوبیه!!
آخرین اخبار