تاکید نخست وزیر سودان بر محکومیت کودتا در این کشور

نخست وزیر کابینه منحل شده سودان در دیدار با سفرای آمریکا، انگلیس و نروژ تاکید کرد که بخشی از تصمیمات کودتای ارتش این کشور نخواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نقل از آرتی، عبدالله حمدوک، نخست وزیر کابینه منحل شده سودان در بیانیه‌ای که از سوی دفترش منتشر شده، آورده است که وی با سفرای آمریکا، انگلیس و نروژ دیدار کرده و بر محکومیت کودتا در این کشور تاکید کرده است.

وی در این دیدار گفت: هرگز بخشی از تصمیم گیری‌های کودتای ارتش در ۲۵ اکتبر نخواهم بود. بازگشت به اوضاع پیش از کودتای این کشور و آزادی او و ادامه فعالیت شورای وزیران با تمامی اعضای آن تنها راه حل بحران کنونی سودان است.

این سفرا نیز به نخست وزیر سودان اعلام کردند که جفری فلتمن، فرستاده آمریکا به شاخ آفریقا بامداد امروز (سه شنبه) به منظور ادامه دادن تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع در سودان وارد خارطوم، پایتخت سودان شده است.

نماینده سازمان ملل در خارطوم نیز روز دوشنبه اعلام کرد، تلاش‌ها در سودان و حوزه بین الملل در جهت میانجیگری برای بحران این کشور در جریان است تا راه حلی برای آن یک هفته پس از اینکه دولت غیرنظامی با یک کودتای نظامی سرنگون شد، پیدا شود.

نماینده سازمان ملل در سودان روز یکشنبه با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان دیدار کرد و گفت: درباره گزینه‌های میانجیگری و مسیر پیش رو برای سودان صحبت کردیم.

حمدوک پیشتر نیز تاکید کرد که بازگشت دولت او می‌تواند راه را برای یک راه حل برای کشور هموار کند. همچنین تا شرایط سودان به شرایط پیش از کودتا بازگردد، وی همچنین از مذاکره با سران نظامی خودداری کرد.

ژنرال عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده کل نیرو‌های مسلح سودان روز ۲۵ اکتبر کابینه سودان را منحل کرد. در پی این اقدام که با محکومیت گسترده بین المللی همراه بود، برهان حالت فوری اعلام کرد و سران غیرنظامی سودان از جمله حمدوک و اعضای دولت او را بازداشت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار