مقامات سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند غلظت گاز‌های گلخانه‌ای در سال گذشته میلادی با افزایشی بی سابقه مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به افزایش بی سابقه غلظت گاز‌های گلخانه‌ای گفت: جهان برای کنترل افزایش دما و گرمای زمین از مسیر واقعی خود فاصله گرفته است و هیچ یک از اهداف مشخص شده در اجلاس‌های بین المللی در مورد تغییرات اقلیمی تا به امروز محقق نشده است.

در گزارش سازمان جهانی هواشناسی سازمان ملل در این باره آمده است: علی رغم اعمال محدودیت‌های کرونایی در بیشتر کشور‌های جهان و منع رفت و آمد، غلظت گاز‌های گلخانه‌ای در سال گذشته میلادی به میزان ۴۱۳.۲ واحد در میلیون افزایش داشته که این میزان رکوردی جدید در یک دهه گذشته محسوب می شود.

پتری تالاس، مدیرکل سازمان جهانی هواشناسی گفت: با میزان فعلی گاز‌های گلخانه‌ای در جو زمین باید منتظر گرم شدن زمین به میزان بیشتر از آنچه در توافقنامه پاریس در سال ۲۰۱۵ منعقد شده بود باشیم.

وی ادامه داد: این میزان  ۱.۵ درجه سانتیگراد بیشتر از میانگین پیش بینی شده برای روند صنعتی شدن در این قرن باعث گرم تر شدن زمین می شود. 

تالاس تاکید کرد: کشور‌های جهان بسیار از اهداف خود در زمینه مبارزه با افزایش دمای زمین فاصله گرفته اند. ما باید سیستم‌های صنعتی، انرژی، حمل و نقل و در کل شیوه زندگی خود را بار دیگر بازبینی کنیم.

امروز قرار است در گلاسکوی اسکاتلند اجلاسی بین المللی در مورد تغییرات اقلیمی و نیز افزایش بی سابقه گرمای زمین برگزار شود. مقامات آمریکا، انگلیس و آلمان برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده اند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پیش از سفر خود به اسکاتلند گفت: این اجلاس بسیار بسیار مشکل خواهد بود، ولی تلاش می‌کنیم به نتایج دلخواه برسیم.

دولت آلمان هم اعلام کرده قرار است آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور برای حضور در این اجلاس به گلاسکو سفر کند. این آخرین حضور مرکل در یک نشست بین المللی بزرگ پیش از ترک سکان صدراعظمی آلمان محسوب می شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۰۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
کسانی که گازهای مختلف گلخانه ایی تولید می کنند و از سوختهای فسیلی استفاده می کنند و تولید آلاینده های مضر برای بشریت و گیاهان و حیوانات می شوند مجرم و گنهکارند و باید از صفر تا صد صنعتشان را با انرژیهای پاک خورشیدی و بادی اتمی آبی برقی تغییر دهند اگر اینچونین نکنند ضد حقوق بشر و مجرم و بی عدالت و گنهکارندو باید مجازات سختی شوند تمامی اینگونه کارخانجات تولید باید به انرژیهای پاک تغییر کنند تمامی خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلتها و هواپیماها و قطارها کشتیها قایقهای سبک و سنگین در دریاها باید سوختشان تغییر کند و از سوخت پاک انرژی خورشیدی و اتمی برقی مجهز و استفاده کنند کره زمین تنها مکان و تنها زیستگاه سالم برای همه موجودات داخلش است نباید جامعه جهانی اجازه دهند مشتی سودجوی مافیای قدرت و ثروت که در همه کشورهای جهان حضور دارند کره زمین و موجوداتش را به گند و لجن و امراض جسمی روحی مختلف و نابودی بکشانند تمامی خردمندان آزاده اندیشان متفکران فرهیختگان عادلین قوای قضائیه پلیسهای سر تا سر جهان باید با این مجرمان پنهان و آشکار که دارند کره زمین و موجوداتش را نابود می کنند بر علیه این دشمنان بشریت قیام کنند و سکوت نکنند و آنان را دستگیر و به زباله دانهای تاریخ بشریت پرتشان کنند و محیط زیست استاندارد سالم قابل زیست فرح بخش و سالم و پاک را به همه موجودات جهان به ارمغان بیاورند و هدیه دهند که رسالت و تکلیف هر انسان خردمند متفکر عادل آزاده اندیشی است نگذارید عده ایی سودجو جهانتان را نسلهایتان مریض بیمار افسرده و نابود کنند از حق و حقوق بشریتان دفاع جانانه کنید کره زمین همانند یک کشتی بسیار بزرگ است که تمامی موجودات خلقت خداوند جل جلاله در آن زیست می کنند چرا باید اجازه دهید عده ایی مافیای سودجوی قدرت و ثروت خبیث منحوس پلید خودخواه خودکامه این کشتی عظیم را سوراخش کنند و شما هم ببینید و سکوت کنید و بی تفاوت باشید خوب مشخص است وقتی کشتی را سوراخ سوراخش کنند آب اقیانوس و دریا وارد کشتی می شود و شما و خانواده شما را هم غرق و نابود می کند باید با تمامی عامرین و عاملین تخریب محیط زسیت به اشکال مختلف و روشهای مختلف محیط زیست را تخریب و بیمار و نابود می کنند مجدانه و مقتدرانه و قدرتمندانه در سر تا سر جهان مبارزه و نابودشان کرد در غیر این صورت منتظر نابودی زودهنگام موجودات روی کره زمین به اشکال مختلف غیر طبیعی باشید .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار