سازمان ملل متحد درباره بروز قحطی گسترده در آستانه فصل سرما در افغانستان هشدار داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد «UNFPA» در مورد بروز قحطی گسترده در آستانه فصل سرما در افغانستان هشدار داد.

ناتالیا کانم، مدیر اجرائی این نهاد در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، وضعیت افغانستان را «وخیم» خواند و گفت: دستکم یک سوم جمعیت افغانستان در خطر گرسنگی قرار دارند و زمستان سرد همزمان با مختل شدن روند ارائه خدمات و همه‌گیری کرونا می‌تواند که وضعیت را پیچیده تر سازد.

کانم هشدار داد که در میان اقشار مختلف، زنان و دختران افغانستان، به ویژه زنان باردار با بدترین وضعیت در قحطی قریب‌الوقوع روبرو خواهند شد.

مدیر اجرائی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد گفت که با توجه به سال‌ها جنگ در افغانستان، بسیاری از زنان افغانستان در حال حاضر به نان آور خانه تبدیل شده‌اند و با حضور طالبان، دیگر نمی‌توانند نفقه خانواده‌شان را تامین کنند.

وی هرچند از تلاش‌ها برای رفع این بحران خبر داد اما اظهار داشت که با توجه به بسته ماندن میدان‌های هوایی به روی پروازهای بین‌المللی و خروج افراد متخصص خارجی، رسیدگی به این شرایط سخت است.

ناتالیا کانم با در نظرداشت سخنان اخیر رئیس سازمان بهداشت جهانی مبنی بر احتمال فروپاشی نظام صحی افغانستان افزود که وضعیت به یک فاجعه کامل تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار