کشف بد افزار جاسوسی پگاسوس در تلفن ۵ وزیر فرانسوی

پایگاه اینترنتی فرانسوی «مدیاپار» فاش کرد تلفن ۵ وزیر فرانسوی به بد افزار جاسوسی پگاسوس ساخت رژیم صهیونیستی آلوده شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس اخباری که پایگاه اینترنتی فرانسوی «مِدیاپار» منتشر کرد و دو منبع نزدیک به پرونده امروز جمعه آن را تأیید کردند، تلفن‌های دست کم پنج وزیر فرانسوی و یک دیپلمات وابسته به الیزه به بد افزار جاسوسی پگاسوس (ساخت رژیم صهیونیستی) آلوده شده است.

مدیاپاراعلام کرد: بررسی‌های انجام شده توسط دستگاه‌های امنیتی فرانسه نشان می‌دهد این تلفن‌ها در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ آلوده شده اند و نشانه‌های آلودگی با بد افزار جاسوسی، که شرکت امنیت سایبری اسرائیلی NSO آن را طراحی کرده، دیده شده است.

وزرای مربوطه، ژان-میشل بلانکه (آموزش)، ژاکلین گورو (انسجام سرزمین ها، وابسته به وزارت کشور)، ژولیئَن دِنورماندری (وزیر کشاورزی از ژوئیه ۲۰۲۰ و وزیر شهرسازی قبل از ۲۰۲۰)، امانوئل وارگون (در حال حاضر وزیر مسکن و پیش از این وزیر محیط زیست) و سباستین لوکورنو (وزیر ماوراءالبحر)، هستند.

یک دیپلمات هسته دیپلماتیک کاخ الیزه نیز که درباره مسائل بین المللی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه کار می‌کند در این فهرست قرار دارد.

هیچ منبع رسمی درباره این اخبار توضیحی نداده است، اما دو منبع نزدیک به پرونده که خواستند نامشان فاش نشود صحت این اخبار را تأیید کردند.

چندی پیش ۱۷ سازمان رسانه‌ای از تحقیقات جهانی درباره استفاده از نرم‌افزار «پگاسوس» متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام کردند این برنامه از سوی برخی کشور‌ها برای جاسوسی از خبرنگاران، مقامات سیاسی و برخی شرکت‌های بزرگ استفاده شده است.

بر اساس تحقیقاتی که ۱۷ منبع رسانه‌ای از جمله لوموند و گاردین منتشر کردند، نرم افزار پگاسوس که تولید شرکت صهیونیستی NSO است، امکان جاسوسی از دست کم ۱۸۰ روزنامه نگار، ۶۰۰ سیاستمدار و نیز ۸۵ فعال حقوق بشر و ۶۵ تن از سران تجاری جهان را از سال ۲۰۱۶ فراهم کرده است.

از جمله کسانی که در لیست جاسوسی قرار گرفتند، عمران خان، نخست وزیر پاکستان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بودند.

این در حالی است که اخیرا تنش‌ها میان متحدان غربی بر سر قرارداد زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا نیز بالا گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
سران حکومتها نباید موبایل هوشمند بکار ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
بپرسین ببینین چیه شاید تو موبایلای سرانم کار گذاشتن
باید تک تک موبایلای سران عوض بشه
آخرین اخبار