استفاده منامه از پگاسوس برای جاسوسی از جنبش‌های بحرینی

مؤسسه کانادایی «سیتزن لپ» فاش کرد بحرین از نرم افزار پگاسوس ساخت رژیم صهیونیستی برای جاسوسی از فعالان بحرینی استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، مؤسسه کانادایی «سیتزن لپ» فاش کرد رژیم بحرین از نرم افزار جاسوسی پگاسوس ساخت رژیم صهیونیستی برای جاسوسی از فعالان بحرینی استفاده کرده است.

بحرین از برنامه پگاسوس که طراحی شرکت سایبری تهاجمی اسرائیلی «ان اس او» است، در جاسوسی از ۹ فعال حقوق بشر از چند جنبش و سازمان مختلف استفاده کرده است. این جاسوسی بین ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی و فوریه گذشته صورت گرفته است.

رژیم آل خلیفه در سرکوب مخالفان داخلی، بازداشت‌های مستبدانه، شکنجه و حتی صدور حکم اعدام برای آن‌ها سابقه طولانی دارد. سازمان فریدوم هاوس تأیید کرده است که شهروندان در بحرین از آزادی برخوردار نیستند ضمن اینکه روزنامه نگاران و خبرنگاران در آن تعقیب می‌شوند.

بحرین از سال ۲۰۱۰ میلادی از برنامه‌های سایبری تهاجمی برای ارتقای برخی شرکت‌های مختلف برای جاسوسی و سرکوب استفاده کرده است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی برخی برنامه‌های سایبری تهاجمی ارتقا یافته «ان اس او» به بحرین فروخته شد، اما هم اکنون صحبت از استفاده گسترده از این برنامه هاست که یک سلاح قلمداد می‌شود.

ستیزن لپ فاش کرد: با برنامه پگاسوس از ۹ فعال حقوق بشر از سه سازمان مختلف در بحرین جاسوسی شده است. یکی از سازمان‌هایی که هدف قرار گرفته سازمان وعد است که یک جنبش سیاسی قلمداد می‌شود، زیرا فعالیت احزاب در بحرین ممنوع است. دومین سازمان نیز مرکز حقوق بشر بحرین و سومی جنبش الوفاق است که جنبشی سیاسی شیعی در بحرین است. جنبش الوفاق بار‌ها هدف اتهامات دروغین قرار گرفته است که ادعای فعالیت‌های تروریستی از جمله آنهاست.

ماه گذشته ۱۷ سازمان رسانه‌ای از تحقیقات جهانی درباره استفاده از نرم‌افزار «پگاسوس» متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام کردند این برنامه از سوی برخی کشور‌ها برای جاسوسی از خبرنگاران، مقامات سیاسی و برخی شرکت‌های بزرگ استفاده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار