معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از اتمام واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی خبر داد.

شعله خداداد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: طبق آئین نامه ابلاغی مقرر شده تا معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی را از انتهای شهریور ماه واکسینه کنند.

او افزود: خیلی از دانشگاه‌ها واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی را آغاز کرده اند، در حال حاضر دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم از امروز واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی را شروع کرده است.

خداداد با بیان اینکه دانشجویان مستقر در خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حدود ۳۰۰ نفر هستند، تاکید کرد: نوع واکسن تزریقی به دانشجویان خوابگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از نوع سینوفارم و برکت است که با توجه به تعداد دانشجویان هم اکنون ۳۰۰ دوز واکسن کرونا از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دسترسمان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: طبق نامه ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت مابقی دانشجویان به هیچ عنوان تا پایان شهریورماه واکسینه نخواهند شد؛ بنابراین بیشترین نگرانی ما در خصوص دانشجویان خوابگاهی بود چرا که در یک محل و اتاق زندگی می‌کردند و نیاز به ایمن سازی داشتند.

خداداد اضافه کرد: هم اکنون آموزش به صورت غیر حضوری است و از این رو احتمالا واکسیناسیون دانشجویان از پایان شهریور ماه انجام شود.

او با بیان اینکه واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و کارکنان از ۱۴ شهریور ماه آغاز شده، تاکید کرد: خیلی از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بر اساس شرایط سنی با ثبت نام در سامانه واکسیناسیون می‌توانستند واکسینه شوند، اما برخی از دانشگاه‌ها هم بدون دریافت نوبت و مطابق آئین نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کارکرد واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و کارکنان را پیش بردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: تعداد اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر است و از آن جایی که تعدادی هم کارمند شرکتی داریم؛ بنابراین دوز واکسن برای آن‌ها متناسب با تعدادشان است.

آیا تزریق واکسن ضروری است؟

خداداد درباره ضروری بودن تزریق واکسن برای حضور در دانشگاه‌ها برای دوران پسا کرونا گفت: ستاد بازگشایی دانشگاه را در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ایجاد کرده ایم که در آن برای این قبیل از موضوعات تصمیم گیری می‌کنیم و لزوم انجام واکسیناسیون دانشجویان برای حضور در کلاس‌های درس از جمله مسائلی بوده که در دستور کارمان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پایان اظهار کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده با معاونت بهداشت دانشگاه شهید بهشتی مقرر شد تا دانشجویان خوابگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم در صورت داشتن مجوز برای استقرار در خوابگاه واکسینه شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار