خشنود در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تامین بودجه دانشگاه‌ها در اولویت دولت آتی قرار گیرد

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تامین بودجه دانشگاه‌ها باید در اولویت دولت آتی قرار بگیرد.

عبدالمجید خشنود عضو هیئت علمی دانشکده هوافضای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درباره انتظارات دانشگاهیان از دولت آتی به منظور بهبود سیاست‌ها و اقدامات در آموزش عالی اظهار کرد: نظام آموزش عالی دارای مسائل مهم و پیچیده‌ای است و باید بیش از پیش مورد توجه دولت‌ها قرار بگیرد.

او افزود: عدم سیاست زدگی آموزش عالی یکی از موضوعات مورد تایید دانشگاه هاست و از همه دولت‌ها تقاضا داریم که به آموزش عالی به عنوان نهاد سیاسی نگاه نکنند؛ چرا که دانشگاه باید مستقل باشد، اما در دوره‌های گذشته به علت نوع نگاه‌های مختلف دولت‌ها شاهد سیاست زدگی دانشگاه‌ها بودیم.

خشنود تصریح کرد: در دوره‌های مختلف وزارت خانه‌های مرتبط با دانشگاه‌ها مانند وزارت علوم وزیر نداشتند یا در تعیین وزیر دچار تعلل می‌شدند که از دولت آتی خواهشمندیم تا این گونه مشکلات را رفع کنند.

او با بیان اینکه آموزش عالی طی سال‌های اخیر با چالش منابع محدود بودجه رو به رو بوده است، تاکید کرد: اگر مسئولان کشوری معتقد هستند که مشکلات کشور به دست نخبگان دانشگاهی رفع می‌شود؛ بنابراین دولت آتی باید اولیت خود را در جهت رفع مشکلات بودجه‌ای یعنی تامین منابع مالی، امکاناتی، زیرساختی و ... قرار دهد.

عضو هیئت علمی دانشکده هوافضای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: اگر دانشگاه در بودجه خود مشکل داشته باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند معضلات جامعه را حل کند، در واقع این موضوع چالشی است که دانشگاه‌ها را طی سال‌های اخیر درگیر کرده است.

خشنود بیان کرد: امروزه دانشگاه‌ها در تامین منابع اولیه خود دچار مشکل شده اند و همین عامل باعث می‌شود تا در جهت ارائه راهکار‌هایی برای رفع مشکلات کشور دچار چالش‌های اصلی شوند؛ بنابراین لازم است تا دولت سیزدهم با برنامه ریزی‌های مناسب بتواند بودجه مرتبط با دانشگاه‌ها را تامین کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار