گزارش‌ها حاکی از آن است که طالبان یکی از بستگان یک روزنامه نگار را در هرات کشته اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های طالبان یکی از بستگان یک روزنامه نگار که در تعقیب او بودند را کشته و یک نفر دیگر را به شدت زخمی کرده اند.

اعضای طالبان درحال انجام جست و جوی خانه به خانه در شهر هرات در غرب کشور بودند تا یک خبرنگار شبکه آلمانی دویچه وله که اکنون در آلمان کار می‌کند را پیدا کنند.

سایر بستگان این روزنامه نگار از دست طالبان فرار کرده اند.

پیتر لیمبورگ مدیر کل دویچه وله گفت: "کشتن یکی از بستگان نزدیک یکی از ادیتور‌های ما دیروز به دست طالبان در هرات یک تراژدی غیرقابل درک است، و گواهی بر خطر شدیدی است که کلیه کارمندان ما و خانواده‌های آن‌ها در افغانستان با آن روبرو هستند. "

وی افزوده:"واضح است که طالبان جست و جوی سازمان یافته برای پیدا کردن روزنامه نگاران در کابل و سایر ولایات را شروع کرده اند. وقت تنگ است! "

بر اساس گزارش‌ها، طالبان در هفته‌های اخیر به خانه‌های حداقل سه روزنامه نگار دویچه وله حمله کرده اند.

طالبان تاکنون به گونه رسمی در این باره چیزی نگفته است.

این در حالی است که یک سند سازمان ملل حاکیست که طالبان درحال تشدید عملیات جست و جو برای یافتن کسانی است که برای ناتو و نیرو‌های امریکایی کار کرده اند.

این سند می‌گوید که نیرو‌های طالبان خانه به خانه برای یافتن "اهداف" خود می‌روند و اعضای خانواده‌های آن‌ها را تهدید می‌کنند.

اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در پاسخ به سوالی در مورد گزارش‌های حاکی از آدم ربایی و قتل در مناطق تحت تسلط طالبان گفت: "هیچکس نباید بتوان کسی را بدزدد و ما روز به روز بر امنیت کشور خواهیم افزود. "

وی گفت: "کسی در خانه‌های آنان را نمی‌زند و نمی‌پرسد که کجا کار کرده اید. آن‌ها در امنیت خواهند بود و کسی آنان را بازجویی یا تعقیب نخواهد کرد. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
شنیدن کی بوودماننددیدن
آخرین اخبار