مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی، امشب به صورت زنده از شبکه یک سیما و در شبکه‌های مجازی پخش خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تشدید محدودیت‌ها در نقاط مختلف کشور به ویژه مشهد، آئین‌های عزاداری محرم در حرم مطهر رضوی، تنها با حضور جمع اندکی از خادمان و زائران برگزار می‌شود، اما تدابیر ویژه‌ای برای پوشش گسترده پخش زنده این برنامه‌ها پیش‌بینی شده است.

در همین راستا مراسم آئین خطبه‌خوانی شب عاشورا نیز امشب باحضور تعداد محدودی از زائران برگزار و به صورت زنده پخش خواهد شد.

این مراسم از ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه امشب آغاز و از طریق برنامه «حسینیه ایران» شبکه یک سیما پخش می‌شود تا عموم عزاداران حسینی در سراسر کشور، امکان بهره‌مندی از آن را داشته باشند. علاوه بر آن، کاربران فضای مجازی نیز می‌توانند پخش زنده این مراسم را از طریق صفحات آستان قدس رضوی در فضای مجازی به آدرس aqr_ir دنبال کنند.

ویژه برنامه‌های حرم رضوی در روز عاشورا

مراسم ظهر عاشورای حسینی نیز پنجشنبه ۲۸ مردادماه از ساعت ۱۰ با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز می‌شود و قرائت زیارت عاشورا، دعای امام حسین (ع) در روز عاشورا، مرثیه‌سرایی حاج امیر عارف، اقامه نماز جماعت و مداحی سعید قانع از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود. در این مراسم آیت‌الله علم‌الهدی علاوه بر ایراد سخنانی با محوریت واقعه ظهر عاشورا به مقتل‌خوانی می‌پردازد.

مراسم شام غریبان نیز با قرائت آیات روح بخش قرآن کریم، سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه و مرثیه‌سرایی علی خوش‌چهره تدارک دیده شده است. این مراسم از ساعت ۲۰:۲۰ تا ۲۱ با محوریت مدرسه میرزا جعفر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، مدیریت عالی حرم مطهر رضوی نیز از همه دلدادگان به حضرت رضا (ع) و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت درخواست کرده است خادمان حرم را نائب‌الزیاره خود بدانند و ضمن زیارت از راه دور، از طریق رسانه ملی و فضای مجازی مخاطب برنامه عزاداری حرم مطهر باشند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.