مطابق اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی مردم شهرستانهای "طرقبه شاندیز"،"میان جلگه" و "ششتمد" به ترتیب با ثبت مشارکت انتخاباتی ۹۳، ۸۸ و ۸۷ درصد واجدان شرایط بیشترین میزان مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را در میان ۳۴ شهرستان خراسان رضوی به ثبت رساندند.

فرماندار شهرستان طرقبه - شاندیز گفت: شمار واجدان شرایط رای دادن در این شهرستان ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر بود که در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۴۷ هزار و ۳۲۵ نفر از این تعداد رای دادند و مشارکت انتخاباتی ۹۳.۷۱ درصدی برای مردم این شهرستان ثبت شد.

حمیدرضا ضیایی رحیمیان افزود: از مجموع آرا اخذ شده، ۲۹ هزار و ۶۲۵ نفر به سعید جلیلی و ۱۶ هزار و ۷۱۴ نفر به مسعود پزشکیان رای داده اند و ۹۸۶ رای نیز باطله بوده است.

وی با بیان این که مشارکت مردم طرقبه - شاندیز در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حدود ۷۵ درصد بود اضافه کرد: در انتخابات اسفند ماه پارسال و برای انتخاب نماینده مردم چناران، گلبهار و طرقبه - شاندیز در مجلس شورای اسلامی، ۲۹ هزار و ۱۰۰ نفر معادل ۵۸ درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند که این ارقام از افزایش مشارکت سیاسی شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد.

برچسب ها: مشارکت ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار