مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی از مرز ۳۸۰ هزار تن عبور کرد که به این ترتیب خرید تضمینی گندم استان از میزان کل خرید گندم سال گذشته که ۳۷۹ هزار و  ۴۰۰ تن بود عبور کرد. 

وحیدرضا فریدونی گفت: عملیات خرید گندم از اواخر اردیبهشت ماه در استان آغاز شد که در این مدت تا کنون ۳۸۰ هزار و ۲۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در قالب ۴۵ هزار و ۶۳۴ محموله خریداری شده است.

وی ادامه داد:پیش بینی خرید تضمینی گندم در سال جاری ۴۳۰ هزار تن است که به مدد نزول رحمت الهی و تلاش گندمکاران خراسان رضوی در حدود ۵۰ روز افزون بر ۷۵ درصد پیش بینی اعلام شده خرید تا کنون محقق شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به ادامه روند خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور ماه گفت: گندم مازاد کشاورزان به قیمت ۱۷۵ هزار ریال خریداری می‌شود و میانگین نرخ محموله‌های گندم‌ خریداری شده تا کنون ۱۷۵ هزار و ۷۳۹ ریال است که نشان‌دهنده کیفیت مطلوب محصول خریداری شده است.

فریدونی در خصوص ارزش ریالی خرید تضمینی گندم تا کنون نیز اظهار کرد: ۶۶ هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال ارزش ریالی محصولی است که به مراکز خرید تضمینی در استان تحویل شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۵۰ مرکز و کمیسیون خرید و انبارهای مباشر تعاون روستایی برای خدمت رسانی به کشاورزان خراسان رضوی فعال شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: انبارهای تعاون روستایی که به عنوان مباشر خرید تضمینی و برای سهولت دسترسی گندمکاران و کاهش حمل و نقل جاده ای در فصل خرید تضمینی سال جاری تمهید شده است تا کنون موفق به خرید ۱۱۴ هزار و ۲۵۰ تن از دسترنج کشاورزان استان شده اند.

برچسب ها: خرید گندم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار