منابع روسی اعلام کردند واشنگتن لیستی شامل ۲۴ دیپلمات روسیه را به سفیر این کشور در واشنگتن داده‌ و خواستار خروج آن‌ها از آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد مقامات کاخ سفید با ارسال لیستی به او اعلام کردند ۲۴ تن از دیپلمات‌های روس که نامشان در این لیست است، باید حداکثر تا ۳ سپتامبر آینده، خاک آمریکا را ترک کنند.

سفیر روسیه در این خصوص گفت: ما لیستی از ۲۴ دیپلمات دریافت کردیم که باید تا ۳ سپتامبر ۲۰۲۱ کشور (آمریکا) را ترک کنند.

آنتونوف در ادامه افزود: اکثر این دیپلمات‌ها بدون هیچ جایگزینی باید آمریکا را ترک کنند؛ چرا که واشنگتن به طور ناگهانی روش صدور ویزا را سخت کرده است.

ساعاتی پیش نیز الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهارات اخیر رابرت برک، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا و آفریقا علیه روسیه را بسیار خطرناک توصیف کرد و آن را نشان دهنده تلاش برای مقصر جلوه دادن روسیه در دامن زدن به درگیری‌ها در دریای سیاه دانست.

پیش از این رابرت برک، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا و آفریقا خطاب به روسیه مدعی شده بود: «می‌توان گفت که آن‌ها (روس‌ها) ما را تحریک می‌کنند که ما اول حمله کنیم. ما قصد نداریم این کار را انجام دهیم، اما در عین حال من اجازه نمی‌دهم که ابتدا به فرماندهان ضربه وارد شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار