احمدی لاشکی گفت: آموزش و پرورش هدفمند، چاره‌ای جز ادامه مسیر با برنامه‌ای دقیق در راستای سند تحول بنیادین ندارد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی لاشکی، رئیس سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: این اجلاس  به صورت مجازی با حضور ۵۰ نفر از اعضای شورای معاونان و مدیران حوزه ستادی در اردوگاه شهید باهنر و ۱۳۰۰ نفر از مدیران کل، روسای آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان استان‌ها از طریق غیر حضوری در مراکز استان‌ها و همچنین چندمیلیون نفراعم از مدیران مدارس، معلمان، جمعی از اولیاء و دانش آموزان در بستر شاد، برگزار می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به ضرورت برگزاری این اجلاس در روز‌های پایانی دولت، گفت: در دوران مسئولیت آقای حاجی میرزایی پس از ۴ سال وقفه، موفق به برگزاری اجلاس سی و چهارم شدیم. خوشبختانه این اجلاس توانست رضایت ۹۷ درصد از مدیران و روسای آموزش و پرورش را به همراه داشته است.

او افزود: ارائه مهم‌ترین برنامه‌ها، سیاست‌ها و راهبرد‌های آموزش و پرورش در چنین فضایی، تعالی آموزش و پرورش را فراهم می‌کند، امروز در مدت زمان کمتر از ۱۱ ماه از اجلاس سی و چهارم، دستور برگزاری اجلاس سی و پنجم از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر شد.

احمدی لاشکی با اشاره به روز‌های پایانی دولت یازدهم و تغییر دولت در روز‌های آتی ادامه داد: تغییر دولت‌ها می‌تواند به مثابه رشته ورزشی دوی امدادی باشد، که در آن هر کدام از اعضای تیم بخشی از مسیر را طی می‌کنند، در این میان، آموزش و پرورش هدفمند، چاره‌ای جز ادامه مسیر با برنامه‌ای دقیق در راستای سند تحول بنیادین ندارد، در تحول تعلیم و تربیت، هیچ راه میانبری وجود ندارد.

او افزود: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که تحول در نظام ملی آموزش و پرورش حداقل ۲۰ الی ۳۰ سال طول خواهد کشید و هیچ تقویم سیاسی قادر به حفظ چنین دوره زمانی نیست.

معاون پارلمانی آموزش و پرورش ادامه داد: این اجلاس در شانزده برنامه، حول ۶ محور اساسی شامل: منابع انسانی و تحول، تحول در برنامه‌های درسی، کتاب و مواد آموزشی، تحول و نوآوری در روش‌های سنجش و ارزشیابی و تضمین کیفیت، صیانت از امنیت و سلامت جسمی و روانی دانش‌آموز، معلم و خانواده، تحول و برقراری عدالت در فرصت‌های یادگیری و پروژه مهر و مدیریت و راهبری فعالیت‌های مرتبط با بازگشایی مدارس، برگزار خواهد شد و با بیانات آیت ا... العظمی علامه جوادی آملی آغاز و سخنرانی رئیس جمهور پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار