مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز تاسف از بن‌بست سیاسی در لبنان از همه گرو‌ه‌های سیاسی این کشور خواست فورا دولت تشکیل دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از انصراف «سعد الحریری» نخست وزیر مکلف لبنان و ادامه بن‌بست سیاسی در این کشور ابراز تاسف کرده و از همه گروه‌های سیاسی لبنان خواست خیلی سریع یک دولت تشکل دهند.

بورل در یک نشست مطبوعاتی گفت: اتحادیه اروپا از استعفای سعد الحریری، نخست وزیر مکلف لبنان  از تشکیل دولت اطلاع دارد و ما عمیقا از ادامه بن‎‌بست سیاسی در این کشور و همچنین عدم پیشرفت در اجرای اصلاحات فوری ابراز تاسف می‌کنیم.

بورل همچنین در بیانیه‌ای رسمی بار دیگر خواستار تشکیل دولت در لبنان شده و گفت: رایزنی‌های مجلس ( لبنان) برای این منظور باید بدون تاخیر آغاز شود، زیرا لبنان با یک دولت قادر است اجرای اصلاحات اقتصادی و آماده سازی برای انتخابات ۲۰۲۲، که باید در زمان تعیین شده انجام شود، را اجرا کند.

ساعاتی پیش میشل عون، رئیس جمهور لبنان  پس از کناره گیری سعد الحریری، تلاش برای عبور از بحران‌های پیش روی این کشور را ضروری عنوان کرد و گفت: کشور این شرایط دشوار را پشت سر خواهد گذاشت.

رئیس جمهور لبنان افزود: همه تلاش‌ها را برای برون رفت از بحران‌های پیاپی که لبنانی‌ها با آن روبرو هستند به کار خواهیم گرفت.

این در حالی است که پیش از این، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرده بود کشور‌های اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که برای تحت فشار قرار دادن مقامات لبنان برای ایجاد دولت تحریم‌های جدیدی وضع کنند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز این تحریم‌ها را تایید و ادعا کرده بود: این تصمیم اتحادیه برای ایجاد فشار علیه کسانی است که راه حل‌های سیاسی برای بحران لبنان را تضعیف می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار