وزیر دفاع هلند در سخنانی مدعی مزاحمت جنگنده‌های روسیه برای یک رزمناو هلندی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یورونیوز، وزیر دفاع هلند امروز سه شنبه در سخنانی مدعی مزاحمت جنگنده‌های روسیه برای یک رزمناو هلندی شد و گفت: جنگنده‌های بی مسئولیت روسیه یک روزمناو هلندی را در دریای سیاه مورد اذیت قرار دادند.

بر پایه این گزارش، وزیر دفاع هلند امروز (سه شنبه) در اظهاراتی مدعی شد جنگنده‌های روسیه که مسلح به موشک‌های هوا به زمین بودند، یک رزمناو هلندی را مورد آزار قرار داده و با ایجاد حملات ساختگی، اقدام به برهم زدن سامانه‌های ارتباطی کردند.

طبق ادعای وزارت دفاع هلند، این اقدامات روسیه به مدت ۵ ساعت و در تاریخ ۲۴ ژوئن به انجام رسید که طی آن، حق استفاده آزاد از دریا (از سوی روسیه) نقض شد. طبق اعلام مقامات هلند، کشتی «اورتسن» به همراه «گروه حمل و نقل حامل انگلیس» (UKCSG) در حال انجام گشت در منطقه در زمان حادثه بودند.

وزیر دفاع هلند در ادامه ادعا‌های خود با «بی مسئولانه» خواندن این کار مدعی شد: کشتی اورتسن حق دارد تا در آنجا دریانوردی کند و هیچ توجیهی برای این چنین اقدامات تجاوزگرانه که احتمال حادثه را افزایش می‌دهد، وجود ندارد.

او همچنین گفت که هلند این مسأله را با روسیه در سطح دیپلماتیک مطرح می‌کند.

گفتنی است این ادعای وزیر دفاع هلند در حالی علیه روسیه بیان شده که روز چهارشنبه هفته گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه روسیه همراه با سرویس مرز کنترل فدرال امنیت از نقض مرز‌های روسیه در نزدیکی کیپ فیولنت در کریمه توسط ناوشکن HMS Defender انگلیس جلوگیری کردند. ناوشکن سه کیلومتر در عمق آب‌های سرزمینی روسیه حرکت کرده بود و وزارت دفاع روسیه اقدامات کشتی انگلیس را به عنوان نقض کنوانسیون حقوق دریای سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

همچنین پس از این ماجرا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مطمئن هستیم اقدامات ناوشکن انگلیس که وارد آب‌های سرزمینی روسیه شد با تایید آمریکا صورت گرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار