رهبر جریان صدر عراق پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه را تبریک گفت و اعلام کرد این کشور عزت و کرامت خود را از عزت و کرامت ملت خود وام گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق ضمن تبریک گفتن پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه در پیامی اعلام کرد صندوق‌های رأی در سوریه پیروزی را به ارمغان آورد که برخی مخالف آن بودند.

رهبر جریان صدر عراق در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: پس از درد و مصیبتی طولانی که خون ملت صبور سوریه قربانی آن شد، اکنون پرتو‌های دموکراسی در سوریه در حال پاک کردن غبار جنگ‌ها هستند تا بار دیگر از طریق صندوق‌های رأی و به دور از خشونت و جنگ راه خود را باز کند، صندوق‌هایی که یک پیروزی را به ارمغان آورد که برخی به آن معترف و برخی مخالف آن بودند.

مقتدی صدر نوشت: ما همانطور که بر امنیت و عزت مردم سوریه تاکید می‌کنیم از کسانی که وی را به عنوان رئیس‌جمهور خود پذیرفته‌اند، راضی هستیم تا اعتبار و اقتدار سوریه را به دور از منافع حزبی و جناحی به آن بازگرداند؛ به طوری که علوی‌ها، کُردها، سنی‌ها و سایر فرقه‌ها با هم زندگی کنند تا بدون دخالت‌های خارجی کشور خود را بسازند.


بیشتر بخوانید:


رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد: پیام ما به برادر بشار اسد این است که اولویت‌های خود را خدمت به ملت و کرامت آن قرار دهد، بدون اینکه بین فرقه‌های آن تبعیض قائل شود؛ زیرا همه آن‌ها سربازان مقابله با تروریسم هستند، حتی اگر به گونه‌ای معارض تلقی شوند، زیرا او (بشار اسد) پدر همه است. از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم که امنیت و سلامت را به سوریه عزیز بدهد تا ما عراقی‌ها با آن در کنار یکدیگر با صلح و برادری زندگی کنیم در شرایطی که مرزهایمان ایمن است و تروریسم و هیچ متجاوز دیگری در هر لباسی نتواند به آن نفوذ کند.

رهبر جریان صدر عراق همچنین تاکید کرد: در سوریه هر کسی در جایگاه ریاست جمهوری باشد باز این کشور عزت و کرامت خود را از عزت و کرامت ملت خود وام گرفته است، همه عزت از آن خداوند است و دعا می‌کنیم که تروریسم، دیکتاتوری و استعمار سرنگون شود. خدای را سپاس که صدای ملت بالا رفت و آتش خشونت خاموش شد.

جنبش حزب الله و رئیس مجلس لبنان انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهور سوریه را به وی تبریک گفتند.

حزب الله لبنان تاکید کرد: مردم سوریه بار دیگر از طریق صندوق‌های رأی بر پایبندی خود به وحدت ملی و رد تفرقه، طایفه گرایی و تجزیه طلبی تأکید و اعلام کردند که تنها پایبندی آن‌ها به گزینه سیاسی است که سوریه در طول تاریخ معاصر خود در پیش گرفته و به حمایت کامل از مسئله فلسطین و مقابله با اشغالگران، اندیشه تکفیری، خیانت و تروریسم پایبند خواهند بود.

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان نیز در پیامی به بشار اسد، انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس‌جمهور سوریه را تبریک گفت.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان با ارسال پیامی، پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را تبریک گفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار