اردن با ارسال یادداشتی رسمی به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مخالفت شدید خود را با جنایات این رژیم علیه ساکنان شیخ جراح اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: اردن با ارسال یادداشتی رسمی خطاب به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مخالفت شدید خود را با تلاش‌های این رژیم برای کوچاندن ساکنان محله شیخ جراح از منازلشان اعلام کرد.

در این یادداشت تصریح شده است: مقامات اسرائیلی به هیچ وجه حق ندارند ساکنان بیت المقدس را به زور از منازلشان بیرون کنند و چنین اقداماتی نقض صریح قوانین بشردوستانه بین المللی به شمار می‌آید.

پیش از این نیز «ایمن الصفدی» معاون وزیر خارجه اردن و «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین در خلال گفت‌وگویی که با یکدیگر داشتند آخرین تحولات قدس را بررسی و بر حمایت از قدس و مردمش تاکید کردند.

الصفدی در این گفت‌وگو اعلام کرد جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی و در مسجد الاقصی که حرمی شریف است، باید وارد عمل شود.

وزارت خارجه فلسطین بعد از بالا گرفتن درگیری‌ها میان نظامیان صهیونیست و مردم این کشور از وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب خواست تا دوشنبه آینده یک جلسه فوری تشکیل دهند تا در مقابل جرایم رژیم اشغالگر تصمیمی اتخاذ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار