رسانه‌های خبری اعلام کردند لوید آستین در اجلاس امنیتی آسیا که ماه آینده در سنگاپور برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع  آمریکا در اجلاس امنیتی آسیا که ماه آینده سنگاپور برگزار می شود، شرکت می‌کند.

او قصد دارد پس از لغو نشست سال گذشته به دلیل شیوع  ویروس کرونا، در اجلاس امنیتی آسیا که ماه آینده در هتل «شانگری لا» سنگاپور برگزار خواهد شد، حضور یابد.

به گفته رسانه‌های خبری، نشست امسال از سوی موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک (IISS) برنامه ریزی شده و قرار است از ۴ تا ۵ ژوئن برگزار شود.

این موسسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نخستین سفر وزیر دفاع آمریکا به جنوب شرق آسیاست و پیش‌بینی می‌شود جلسات دوجانبه و چند جانبه‌ای نیز در حاشیه  این اجلاس برگزار شود.

گفتگوی امنیتی سنگاپور به طور معمول از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۰۲ با حضور مقامات عالی رتبه ارتش، دیپلمات‌ها و سازندگان اسلحه از سراسر جهان همراه بوده است.

آستین در نخستین سخنرانی سیاسی خود خواستار استفاده از پیشرفت‌های فن آوری و ادغام بهتر عملیات‌های نظامی در سطح جهان برای درک، تصمیم گیری و اقدام سریع‌تر شد.

سنگاپور همچنین قصد دارد اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد را که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و محل برگزاری آن تغییر یافت، در ماه میلادی اوت برگزار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار