شمسی گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم شهربابک، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان جدید در ردیف بودجه ۱۴۰۰ قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، قاسم شمسی، فرماندار شهربابک در جلسه کارگروه عمرانی با موضوع زیرساخت‌های احداث بیمارستان جدید، با اشاره به گذشت چند سال از مطرح شدن پروژه‌ ساخت بیمارستان در شهربابک، گفت: با وجود کلنگ زنی این طرح، همچنان به دلایل متعدد کار اجرایی ساخت بیمارستان جایگزین در شهربابک شروع نشده است.

او با تاکید بر ضرورت وجود یک بیمارستان مجهز و استاندارد در شهرستان، افزود: برای اجرای این پروژه نیاز به منبع مالی تعریف شده و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب است که در اولین قدم برای جانمایی زمین این پروژه، ساخت بیمارستان جایگزین در زمین بیمارستان فعلی به دلیل مساحت کم زمین، لغو شد.

 شمسی از پیگیری‌های انجام شده برای دریافت ۲۰ هکتار زمین در نزدیکی دانشگاه پیام نور برای ساخت بیمارستان جایگزین خبر داد.

او بیان داشت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت بیمارستان جایگزین ۱۵۰ تختخوابی، ۳۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است که ۱۵۰ میلیارد برای ساخت و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات صرف خواهد شد.

فرماندار شهربابک در رابطه با تامین اعتبار این پروژه، گفت: با پیگیری‌های نماینده  شهرستان، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان در بودجه‌ امسال قرار گرفت و بقیه‌ بودجه‌ مورد نیاز نیز در پی رویکرد مثبت مدیریت مجتمع مس شهربابک و دانشگاه علوم پزشکی کرمان تامین خواهد شد.

او خواستار تسریع در صدور مجوز‌های لازم تا ۱۰ روز آینده برای ساخت بیمارستان جدید از سوی مسئولان ادارات مربوطه شد.

حسین ابراهیمی نسب مدیر مجتمع مس شهربابک نیز در ادامه از آماده شدن نقشه‌ بیمارستان در مساحت ۲۰ هکتار در سه طبقه خبر داد و بیان داشت: با مشخص شدن زمین اجرای این پروژه، عملیات خاکبرداری و سایر اقدامات اولیه به سرعت انجام خواهد شد.

ناصر مرتضی زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان شهربابک نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری مسئولان شهرستان و مدیران مجتمع مس برای ساخت بیمارستان در شهربابک به عنوان ضرورت اصلی شهرستان، افزود: در صورت تایید زمین‌های جنب دانشگاه پیام نور برای ساخت بیمارستان، باید به راه دسترسی آن نیز توجه کنیم و با ساخت کمربندی، بلوار خلیج فارس را جزو محدوده‌ شهر نماییم تا از بروز مشکلات رفت و آمد جلوگیری کنیم.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار