موردی از کرونا در شهربابک مشاهده نشده است

رئیس بیمارستان شهرستان شهربابک گفت: تاکنون مورد از ابتلا به کرونا ویروس در شهربابک مشاهده نشده است، اما ما تجهیزات مقابله با آن را داریم.

موردی از کرونا در شهربابک مشاهده نشده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد سعید بسنجیده رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان شهربابک در جلسه آموزش راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا، گفت: دو هفته قبل از اینکه این بیماری کشور را درگیر کند به پرسنل درمانی بیمارستان شهربابک آموزش‌های لازم داده شده است.

بسنجیده ادامه داد: هر کسی که به بیمارستان مراجعه کند و علائم مشکوک به ویروس کرونا را داشته باشد در اتاق ایزوله ما نگهداری و آزمایشات لازم انجام و نمونه برداری برای تشخیص این بیماری انجام و برای تشخیص به تهران ارسال می‌شود.

او به برخی اقدامات پیشگیرانه در بیمارستان حضرت ولیعصر شهربابک اشاره کرد و افزود: ما ملاقات با بیماران را ممنوع و اعمال جراحی غیر اورژانسی را محدود کرده ایم.

بسنجیده از انتشار شایعات خصوصا در فضای مجازی انتقاد کرد و اظهار داشت: تا کنون در شهربابک مورد ابتلا به کرونا ویروس مشاهده نشده است و ما کمبودی از لحاظ کادر درمانی و تجهیزات نداریم و آماده‌ی مقابله با آن هستیم.

ناصر مرتضی زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهربابک در ادامه این جلسه، به تاریخچه‌ی وجود ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: موج جدید این ویروس از ۲۱ دی ماه در ووهان چین ایجاد شده است و تا به حدود ۷۹ هزار نفر را مبتلا کرد و ۲۶۲۰ نفر فوتی در جهان داشتیم.

مرتضی زاده با بیان اینکه تا به حال ۳۵ کشور دنیا موارد ابتلا درآن‌ها مشاهده شده است، افزود: ۸۰ درصد از مبتلایان به این ویروس تقریبا بدون علامت هستند و فقط ۲۰ درصد از آن علائم شدیدتری دارند و تنها ۲ تا ۳ درصد از افرادی که دچار این بیماری می‌شوند ممکن است فوت کنند.

او با اشاره به اینکه در مورد عامل این ویروس صحبت‌های متفاوتی وجود دارد، بیان داشت: انتقال این ویروس از طریق سرفه، عطسه و ارتباطات نزدیک در سطوحی که آلوده باشند، است.

مرتضی زاده از عدم درمان قطعی این کرونا ویروس یاد کرد و گفت: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در ابتدا باید بهداشت فردی را رعایت کنیم و مکرر دست‌های خود را با آب و صابون بشوییم، عدم دستکاری بینی و چشم ها، پرهیز از تماس با حیوانات، پرهیز از دست دادن و روبوسی از عوامل پیشگیری ابتلا به این ویروس است.

او به کاهش مسافرت‌ها و عدم حضور در مراکز شلوغ تاکید کرد و ادامه داد: مصرف آب و مایعات و استراحت در منزل می‌تواند به بهبود فرد مبتلا شده کمک کند.

مرتضی زاده دلیل وحشت به وجود آمده از این ویروس را ناشناخته بودن آن دانست و تصریح کرد: استفاده از ماسک برای افراد عادی ضروری نیست.

سرهنگ محسن صیفوری فرمانده نیروی انتظامی شهربابک نیز به تعطیلی مدارس شهربابک اشاره کرد و افزود: همه قلیان خانه‌های شهرستان شهربابک را تعطیل کرده ایم و اگر کسی در این مورد تخلفی انجام دهد، قلیان خانه متخلف پلمپ خواهد شد.

او از همبستگی همه دستگاه‌های شهربابک برای مقابله با این ویروس یاد کرد و اظهار داشت: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های شهربابک نیز جلوگیری شده است.

سعید قائینی فرماندار شهربابک هم گفت: از موازی کاری و دخالت در کاری که در آن تخصصی نداریم بپرهیزیم.

او تاکید کرد: انتظار می‌رود شبکه بهداشت نظارت بیشتر و شدیدتری بر روی اغذیه فروشی‌ها و نانوایی‌ها داشته باشد.

قائینی با بیان اینکه نمی‌توان همه‌ی دستگاه‌ها را تعطیل کرد، افزود: توقع داریم که هر روز بعد از ظهر شبکه بهداشت به ضدعفونی کردن دستگاه‌های اداری اقدام کند.

او به حفظ آرامش و خونسردی تاکید کرد و ادامه داد: شبکه بهداشت در کمال آرامش کار خود را انجام دهند و ما نیز حامی آن هستیم.
فرماندار شهربابک به تعطیلی مدارس تا پایان سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: مراسم اعتکاف امسال، جمعه بازار و نمایشگاه‌ها بهاره نیز تشکیل نخواهد شد.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۵۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام اززحمات شبانه روزی شما مسئولین شهروکادردرمانی شهرکمال تشکرراداریم انشاالله خداوند سلامتی به شما وخانواده محترمتان بدهدوعیدبدون دیدوبازدیدبرهمگان مبارک باد
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۴۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام لطفاموادضدعفونی دراختیارحملونقل عمومی قراردهیدممنون
Iran (Islamic Republic of)
زیور ازادبخت
۱۹:۰۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
با سلام وخسته نباشید خدمت تمام دست اندکاران و زحمت کشان شهرستان شهربابک ان شاالله خدا یارو یاورتان باشد خدا قووووت عزیزان
آخرین اخبار