روسیه: اتهامات غرب علیه سوریه درخصوص سلاح شیمیایی ساختگی است

نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، اتهامات غرب علیه سوریه را بر اساس منافع ژئوپلیتیکی و ساختگی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «الکساندر شولگین»، نماینده روسیه در سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که اتهامات غرب علیه سوریه در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی ساختگی و دیکته شده بر اساس منافع ژئوپلیتیک است.

او در سمینار «حقیقت و دروغ درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه» که قبل از بیست و پنجمین نشست کنفرانس کشور‌های عضو این سازمان برگزار شد، گفت: احتمال زیادی وجود دارد که کشور‌های غربی برای تصویب پیش نویس قطعنامه ویژه محدود کردن حقوق سوریه به بهانه نقض توافقنامه منع تسلیحات شیمیایی تلاش کنند.

شولگین تأیید کرد: اتهامات وارد شده علیه سوریه جعلی است و ناشی از اهداف ژئوپلیتیکی کشور‌هایی است که می‌خواهند دستور کار‌های محدود خود را در خصوص مسئله سوریه محقق کنند. اگر آن‌ها در زمینه سازمان منع تسلیحات شیمیایی به اهداف خود برسند، درباره مراحل بعدی آن از جمله ارجاع موضوع به شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز فکر و امکان تشکیل پرونده را در دادگاه‌های صلاحیت ملی یا دادگاه‌های بین المللی بررسی می‌کنند.

او افزود: در واقع سخن درباره تغییر دولت در سوریه است و امیدواریم هیئت‌هایی که از فردا شروع به کار می‌کنند و این موضوع را بررسی می‌کنند، بتوانند به یک نظر مستقل برسند و مسئولانه تصمیم بگیرند.

در همین راستا، «رانیا الرفاعی»، رئیس هیئت سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی از کشور‌ها خواست که پیش نویس قطعنامه تهیه شده از سوی کشور‌های غربی را رد کنند چرا که این مصوبه علیه مردم سوریه است.

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز پیشتر با اشاره به اینکه دمشق به رغم پشت سر گذاشتن شرایط بسیار دشوار، به همه تعهدات خود به موجب عضویت در معاهده منع گسترش سلاح‌های شیمیایی پایبند بوده است، گفت آمریکا و متحدانش، سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی را به ابزاری برای اجرای اهداف سیاسی خود علیه سوریه تبدیل کرده‌اند.

وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی ۱۲ ماه میلادی جاری گزارش گمراه‌کننده‌ای را که تیم تحقیقاتی غیرقانونی و تاسیس شده از سوی آمریکا جمع‌آوری شده است، منتشر کرد که جعل واقعیت‌ها است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
سازمان ملل باید قطعنامه صادر کند .
آخرین اخبار