در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین؛

آمریکا اعزام کشتی جنگی به دریای سیاه را بررسی می‌کند

در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، واشنگتن اعزام کشتی جنگی به دریای سیاه را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام نظامی گزارش داد که دولت آمریکا اعزام کشتی جنگی به دریای سیاه طی هفته‌های آینده را بررسی می‌کند.

مقام نظامی آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته است «نیروی دریایی آمریکا به طور معمول در دریای سیاه عملیات انجام می‌دهد، اما استقرار کشتی جنگی در شرایط کنونی، این پیام ویژه را به روسیه ارسال می‌کند که واشنگتن از نزدیک اوضاع را نظاره می‌کند.»

مسکو و کی‌یف سال‌هاست که بر سر مسائل مختلف باهم اختلاف نظر دارند، ولی در روز‌های اخیر با بالا گرفتن درگیری میان جدایی‌طلبان و دولت اوکراین آتش این اختلافات نیز شعله‌ور شده است و غرب مسکو را عامل این تنش می‌داند. تنش‌ها در منطقه "دونباس" این روز‌ها به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش داشته است و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین طی یک مکالمه تلفنی با دبیرکل ناتو «ینس استولتنبرگ» گفته بود که تنها با ورود اوکراین به ناتو می‌توان به درگیری در دونباس خاتمه داد.

در اوایل ماه جاری ، بایدن در اولین تماس خود با زلنسکی بر حمایت واشنگتن از اوکراین تاکید کرد.

امروز دیمیتری کوزاک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که روسیه بسته به میزان درگیری نظامی در شرق اوکراین مجبور به دفاع از شهروندان خود در آنجا خواهد بود.

این مقامات ارشد کرملین گفت: آغاز اقدامات نظامی بزرگ در شرق اوکراین، پایان اوکراین را موجب می‌شود.

او افزود: مسکو در صورت هرگونه درگیری نظامی از شهروندان خود در شرق اوکراین حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار