رئیس کمیته اسرای دولت نجات ملی یمن از کارشکنی سعودی‌ها در مسأله تبادل اسرا خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه المسیره، رئیس کمیته اسرای دولت نجات ملی یمن در سخنانی از کارشکنی مقامات سعودی در مسأله مبادله اسرا سخن گفت.

عبدالقادر مرتضی به شبکه المسیره گفت: طرف سعودی نمی‌خواهد مبادله کاملی در زمینه اسرا صورت پذیرد؛ بلکه خواهان توافقی است که تنها شامل سعودی‌ها شود.

عبدالقادر مرتضی در ادامه افزود: ارتباطی میان خود مزدوران در پرونده مذاکرات نیست؛ این علاوه بر آن است که سران متجاوز در مذاکرات محلی به شکلی مستقیم مداخله می‌کنند.رئیس کمیته اسرای دولت نجات ملی یمن همچنین کفت: ما در دیدار‌های  عمان توافق کردیم تا زندان‌ها در برابر سازمان‌های بین المللی بازشود و این سازمان‌ها به زندان‌ها آیند و دیدار اخیر سه روز پیش صورت گرفت و زمینه برای آنکه زندانیان با خانواده هایشان در ارتباط باشند، فراهم شد؛ اما مزدوران ائتلاف اجازه ندادند سازمان‌های بین المللی از زندان‌ها بازدید کنند و این مسأله علت عدم جدیت در تکمیل پرونده تبادل اسراست.

او در ادامه افزود: طرف مقابل در مسأله تبادل همه جانبه تمامی اسرا، به دلیل صد‌ها اسیر پنهانی که تا الان از مکان پنهان شدن شان خبر نداده اند، جدی نیست. ما شواهد بسیاری در خصوص نقض حقوق اسرای مان در بازداشت گاه‌های ائتلاف متجاوز داریم و گزارش‌های خود را به طرف‌های بین المللی ارائه دادیم؛ اما تا الان جوابی دریافت نکردیم.

او در ادامه افزود: مزدوران یمنی دستوراتی از عربستان در خصوص جلوگیری از عملیات تبادل محلی از ماه مارس دریافت کرده اندو به همین خاطر ما نتوانسته ایم به جز برخی عملیات‌های فردی اقدامات دیگری انجام دهیم و به همین خاطر، بیش از ده معامله که شامل ۷۰۰ اسیر از دو طرف می‌شد، متوقف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار