کوبایی‌ها در اعتراض به تحریم‌های آمریکا علیه این کشور اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، صد‌ها کوبایی روز یکشنبه با حضور در یک کاروان شامل اتومبیل، موتور سیکلت و دوچرخه، تظاهرات برپا کرده و لغو تحریم‌های آمریکا را خواستار شدند.

این کاروان بخشی از کاروان‌های اعتراضی تعطیلات آخر هفته بود که در ۵۰ شهر جهان از جمله در آمریکا، توسط مقامات محلی به امید تأثیرگذاری بر دولت بایدن برای تغییر سیاست‌های واشنگتن و مقابله با تبعید‌های کوبا، پشتیبانی می‌شود.

کاروان معترضان هنگام عبور از مقابل سفارت آمریکا، پرچم‌های کوبا را تکان می دادند؛ و معترضان نقاب‌دار شعار «نه به تحریم و محاصره» سر می‌دادند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، بیش از ۲۰۰ اقدام برای تشدید تحریم‌های تجاری چندین ساله کوبا طی چهار سال ریاست جمهوری خود انجام داد و دلیل آن نگرانی از حمایت هاوانا از ونزوئلا بود.

بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری مدعی شده بود سیاست‌های ترامپ را که به مردم کوبا آسیب رسانده را تغییر می دهد.

دولت بایدن می‌گوید در حال بررسی سیاست‌های آمریکا در مورد کوبا است، اما هنوز مشخص نکرده است که چه کاری انجام خواهد داد.

برونو رودریگرز، وزیر خارجه کوبا، درباره این اعتراضات به رسانه‌ها گفت: «ما خواستار پایان محاصره و تحریم هستیم.»

او همچنین ادامه داد: «افزایش تحریم‌ها و محاصره‌ در طول ریاست جمهوری ترامپ و در میان همه گیری بیماری کرونا چیزی بزرگتر از نسل کشی بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار