سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن ارسال محموله‌های کمک بشردوستانه به مردم بحران زده یمن را از سرگرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، آمریکا مدعی شد ارسال کمک‌های بشردوستانه را به شمال یمن از سرگرفته است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن بودجه کامل کمک بشردوستانه به مناطق شمال یمن را بازگرداند تا به تامین نیاز‌های مردم آسیب دیده این کشور بپردازد. مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: با تشدید بحران انسانی در شمال یمن، دولت آمریکا ارسال کمک‌های بشردوستانه را به این کشور از سرمی گیرد.

این اقدام در تقابل با تصمیم دولت قبل برای توقف کمک‌های انسانی به مناطق شمالی یمن بود. دولت دونالد ترامپ ارسال کمک‌های انسانی به یمن را به بهانه دسترسی جنبش انصارالله به آن متوقف کرده بود.

همچنین آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) تأیید کرد که رویکرد خود را برای کار با سازمان‌های غیر دولتی (NGO) برای گسترش کمک رسانی به شمال یمن تغییر داده است.

دیوید بیزلی، رئیس اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اخیرا گفت: جنگ یمن پیامد‌های بسیار تکان دهنده‌ای به همراه دارد. اگر مداخله فوری درباره یمن صورت نپذیرد، امسال (تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی) حدود چهارصد هزار کودک در یمن جان خود را از دست خواهند داد. این به معنای آن است که تقریبا هر هفتاد و پنج ثانیه، یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد.

آمریکا در حالی مدعی ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن است، که مردم این کشور بحران بی سابقه فعلی خود را مرهون تجاوز نظامی ائتلاف سعودی با حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا و کشور‌های غربی هستند. با وجود هشدار‌های مکرر نهاد‌های امدادی بین‌المللی درباره وضعیت انسانی در یمن، حملات ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی - آمریکایی به مردم مظلوم یمن که از فروردین ماه ۱۳۹۴ آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار