شهردار منطقه پنج شهرداری مشهد گفت: به منظور افزایش سرانه مطالعه شهروندان در کنار ایستگاه‌های اتوبوس تا پایان سال ۱۵ ایستگاه کتاب احداث خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، میلاد مرادنیا شهردار منطقه پنج شهرداری مشهد در مراسم افتتاح و رونمایی نخستین ایستگاه کتاب در سطح منطقه پنج و آغاز عملیات اجرایی احداث تالار مطالعه در بوستان رستگار مقدم، گفت: سرانه مطالعه در کشور با توجه به اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی حدود هفت ساعت و ۴۱ دقیقه است که اگر قرائت قرآن و ادعیه را از آن کم کنیم حدود ۹ دقیقه برای هر شهروند در شبانه روز خواهد بود.

او افزود: همچنین برخی منابع نیز این مقدار را پنج دقیقه برای هر شهروند عنوان کرده اند. بدیهی است که سرانه مطالعه ارتباط مستقیمی با توسعه یافتگی دارد یعنی هرچقدر میزان سرانه مطالعه در بلند مدت افزایش پیدا کند، می‌توانیم به توسعه یافتگی کشور کمک کرده و در جهت توسعه گام برداریم.

شهردار منطقه پنج شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از دلایل پایین بودن میزان سرانه مطالعه در کشور، علی رغم مسائل اقتصادی، میزان عرضه و تقاضای محصولات فرهنگی است که دلیل اصلی آن کمبود سرانه و زیرساخت فرهنگی همچون فرهنگ سرا و کتابخانه‌ها در سطح شهر است.
 
۱۵  ایستگاه کتاب درکنار ایستگاه‌های اتوبوس منطقه ۵
 
مرادنیا بیان کرد: شهرداری منطقه پنج با اشاره به مدت زمان انتظار شهروندان برای رسیدن اتوبوس به ایستگاه در روز‌های عادی که پنج دقیقه و روز‌های تعطیل ۱۱ تا ۱۲ دقیقه، اقدامات خوبی برای افزایش سرانه مطالعه شهروندان انجام داده است.
 
او تصریح کرد: با توجه به حمایت‌های آقای کلائی، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و شورای اسلامی شهر مشهد امروز افتتاح و رونمایی نخستین ایستگاه کتاب و ۱۴ ایستگاه دیگر در سطح منطقه پنج و آغاز عملیات اجرایی احداث تالار مطالعه در بوستان رستگار مقدم منطقه پنج با حضور مسئولان شهری انجام شد.

شهردار منطقه پنج شهرداری مشهد با اشاره به افتتاح و رونمایی نخستین ایستگاه کتاب تاکید کرد: به منظور افزایش سرانه مطالعه شهروندان در کنار ایستگاه‌های اتوبوس تا انتهای سال ۱۵ ایستگاه کتاب احداث خواهیم کرد که کمک زیادی به این موضوع می‌کند که شهروندان از وقت اضافه خود برای مطالعه کتاب در ایستگاه اتوبوس استفاده کنند.

مرادنیا اظهار کرد: مطالعه در ایستگاه‌های اتوبوس باید به عنوان یک آرمان برای ما باشد و به این سمت حرکت کنیم.

او با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث تالار مطالعه در بوستان رستگار مقدم افزود: تالار مطالعه رستگار مقدم به پیشنهاد شورای اجتماعی محلات با مساحت ۲۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. این مجموعه مطالعاتی نشان دهنده این است که شهروندان ما و اعضای شورای اجتماعی محلات در منطقه پنج دارای یک نگاه فرهنگی وتوسعه یافته نسبت به آینده هستند.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.