رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابورگفت: ایستگاههای دائمی کتاب نیشابور که امسال عنوان پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص داد،راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی،عباس کرخی افزود: از ابتدای امسال چهار ایستگاه در مراکز اصلی شهر نیشابور به منظور مطالعه کتاب برای مردم شهروندان در نظر گرفته شده لذا عموم مردم می توانند کتاب مورد نظر خود را از داخل ایستگاه کتاب برداشته و در ایستگاه دیگری قرار دهند.

وی همچنین به راه اندازی 'میز مطالعه کتاب' در تمامی ادارات نیشابور اشاره و بیان کرد: راه اندازی ایستگاه های کتاب مجازی(E book)، جمعه بازار کتاب، اجرای طرح کتاب اتوبوس، توزیع و عرضه کتاب در محلات توسط خودرو حمل کتاب از دیگر برنامه هایی است که در این ایام به صورت ویژه اجرا می شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ادامه داد: برگزاری نمایشگاههای دائمی کتاب با محوریت آثار نگاشته شده توسط نویسندگان نیشابوری از دیگر رویکردهایی است که در این ایام دنبال می شود.

وی گفت: تهیه و تدوین طرح کتابشناسی نیشابور، تقدیر از نویسندگان نیشابوری یا کتابهای مرتبط با نیشابور در هر سال، معرفی کتابهای برتر نویسندگان نیشابوری درحوزه های مختلف با همکاری اداره کتابخانه ها، انجمن مدیران صنایع، دبیرخانه دائمی سالروز بزرگداشت ورود امام رضا(ع) به نیشابور، گروه علمی وادبی دبیرخانه ی روزملی عطار، دانشگاه و شهرداری نیشابور برگزار می شود.

مرکز شهرستان 433 هزار نفری نیشابور در 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نیشابور با 10 هزار هکتار منطقه تاریخی، چهار هزار و 500 شخصیت علمی ادبی و ظرفیتهای فرهنگی قابل توجه، شهری فراملی و نیازمند نگاهی در همین سطح است.

وجود 27 باب از 33 باب نخستین مدارس و دانشگاههای جهان اسلام در نیشابور، تاسیس نظامیه نیشابور قبل از نظامیه بغداد، ثبت حدیث معروف سلسله الذهب از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) توسط چندین هزار نویسنده با قلمدانهای مرصع در این شهر به سال 200 هجری قمری، نیشابور را مأمن تشنگان علم و معرفت سرزمینهای اسلامی کرده بود.

همچنین ظهور چهار هزار و 300 شخصیت برجسته علمی و فرهنگی تا ربع اول قرن ششم در این شهر، پرورش مشاهیری همچون عطار، حکیم عمرخیام و فضل بن شاذان شواهدی بر سابقه درخشان تمدن و فرهنگ غنی نیشابور در گذشته است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.