نماینده ولی فقیه درخراسان رضوی:

عفت، حجاب و مدیریت داخلی زندگی ملاک بانوی فاطمی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: عفت و حجاب، مدیریت داخلی زندگی، مقاومت سرسختانه در مواضع اجتماعی و سیاسی و تحمل مرارتها و رنجها می تواند ملاک بانوی فاطمی قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی،آیت الله سید احمد علم الهدی در سلسله همایشهای تجلیل از بانوان فاطمی در مشهد افزود: در بحث مقاومت سیاسی اگر بانوان بر مواضع خود اصرار داشته باشند الگوی فاطمی را رعایت کرده اند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) دارای ابعاد مختلف شخصیتی است که نمی توان همه آن ابعاد را از یک بانو توقع داشت بلکه هر بانویی ممکن است یک بعد از ابعاد دخت نبی اکرم(ص) را در خود متجلی کند که در آن صورت الگوی فاطمی را رعایت کرده است.
امام جمعه مشهد گفت: جوهره زندگی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) استخدام همه فضایل برای آخرت بود و با این رویکرد زندگی خویش را تنظیم کردند و چنین بینشی در زندگی آنان وجود داشت.
وی زندگی انسان را به دوره گذار این دنیا و دوره ثبات پس از مرگ تقسیم و بیان کرد: با توجه به هفت باغی و نیز باغ فدک که عطیه پیامبر(ص) به حضرت فاطمه(س) بود و فقط از باغ فدک 80 هزار مثقال طلا درآمد داشتند، این خانواده ثروتمندترین خانوده در آن زمان بود اما آنان این ثروت را در خدمت دوره ثبات بکار گرفتند و همه را جهت رضای خداوند می بخشیدند.
آیت الله علم الهدی همچنین افزود: جهاد با شعار و با یک خطابه و منبر اتفاق نمی افتد بلکه مهم آن مقاومت سرسختانه است که در زندگی حضرت فاطمه(س) مشاهده می شود.

در این مراسم کتاب 'قاف تا قاف' که در آن خاطرات مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر روایت شده است رونمایی شد و از مادر آن مرحوم و نیز حمیده وحیدی نویسنده کتاب تقدیر به عمل آمد.

//انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.