مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از آمادگی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی برای خدمت رسانی به مسافرین نوروزی در غالب طرح های گوناگون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی؛ سید مجتبی احمدی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه با اشاره به طرح های گوناگون ین جمعیت در ایام نوروز گفت :طرح هلال بهشت یکی از طرح های سازمان جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز95 می باشدکه روزانه 200نفرامدادگر ونجات گر در 25پایگاه ثابت امداد بین شهری،1پایگاه هوایی،19 پایگاه موقت و تعدادی پایگاه سیار در حوزه امداد و نجات خدمت رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه مسافران زیادی در این ایام برای زیارت به حرم امام رضا مشرف می شوند گفت :50تیم دونفره در قالب طرح ویژه سحاب ثامن از تاریخ 29 اسفندماه سال 94تا2اردیبهشت ماه 95در حرم مطهر حضور دارند.

مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: در حوزه داوطلبان استان به همت پزشکان و پیراپزشکان و خیرین با سه طرح نیابت ،فرشتگان رحمت و مروجین سلامت آماده تکریم و خدمت رسانی به خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و همچنین اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه هستیم.

سیدمجتبی احمدی گفت: در حوزه جوانان جمعیت هلال احمربا طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که در آغاز شانزدهمین سالگرد خود قرار دارد با شعار "بی گدار به جاده نزنیم،ظریف برانیم"و کمپین بزرگ "نه به تصادفات"از تاریخ 26اسفندماه 94تا تاریخ 14فروردین 95به اجرا می شود.

وی افزود:دراین ایام بیش از 100هزار اقلام هویتی و کمکی از جمله نقشه راهنما،سی دی های آموزشی سفر سالم و نه به اعتیاد و ...برای اهدای به مسافرین مراجعه کننده در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت:در حوزه شهری و به مناسبت چهارشنبه سوری سازمان جمعیت هلال احمربا فراخوان نیروها واعلام آماده باش به آمبولانس ها به عنوان معین اورژانس و آتش نشانی همکاری داد.

احمدی با اشاره به عدم افزایش ایستگاهها و پایگاه ها در سال 95،لغو سفرهای حج عمره را که یکی از منابع درآمدی سازمان بود دلیل این امر دانست و هزینه های مستقیم و غیر مستقیم سازمان در طرح های نوروزی را 500میلیون تومان خواند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیزدر ادامه این نشست ازهلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی یاد کرد و از برجسته سازی توفیق میزبانی در تمام پایگاهها ،راه اندازی خیمه های نماز در کمپ ها و پایگاهها،راه اندازی پایگاههای پاسخگویی به مسائل شرعی و استفاده از کانون های طلاب در امدادرسانی معنوی و روحیه بخشی به حادثه دیدگان و همچنین حرکت معنوی قرائت زیارت عاشورا در لحظه تحویل سال در پایگاهها ، در طرح های نوروزی خبر داد.

اسماعیل بهمن آبادی معاون امدادو نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز با اشاره به نجات یک گروه کوهنوردحرفه ای 15 نفره در ارتفاعات هزار مسجدگفت:این افراد به علت سردی هوا گرفتار شده بودند که تیم امداد و نجات هلال احمر از ساعت 6و30روز گذشته تا 5 صبح امروز به عملیات نجات آنان پرداخت و در ساعت 6و30دقیقه صبح امروز این گروه به مشهد منتقل شدند.

وی با بیان اینکه تلفن 112به صورت شبانه روزی تحت عنوان ندای امداد کل استان را پوشش می دهد از آماده سازی 5000بسته اضطراری به منظور خدمت رسانی به در راه ماندگان خبر داد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.