"هفت سین امت اسلامی" ویژه برنامه نوروز پیرامون حرم مطهر رضوی

به همت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد "هفت سین امت اسلامی"، "نجیب آسمانی"و "واقعه گوهرشاد" در قالب فرهنگسرای موقت ویژه نوروز، پیرامون حرم مطهر رضوی برپا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: ۳ فرهنگ‌سرای موقت در محل خیابان‌های طبرسی، شیرازی و نواب صفوی برای ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی به زائران در ایام نوروز ۹۵ احداث می‌شود.

جعفر رئیسیان‌زاده افزود:با ارزیابی محل تجمع زائران و همکاری شهرداری منطقه ثامن، ویژه‌برنامه «نجیب آسمانی» در فرهنگ‌سرای حجاب با محور زندگی عفیفانه واقع در طبرسی 19، "هفت سین امت اسلامی" با نگاه وحدت جهان اسلام به همت فرهنگ‌سرای زیارت در خیابان شیرازی و آشنایی زائران با "واقعه مسجد گوهرشاد" در دوران پهلوی در قالب نقالی، نمایش و روایت‌گری در خیابان نواب صفوی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فعالیت حدود20 فرهنگ‌سرای تخصصی در سطح مشهد ادامه داد: در کنار فرهنگ‌سراهای تخصصی، بر اساس نیاز شهروندان هر منطقه بسته‌های تکمیلی محلی نیز برای خدمت‌رسانی جامع و کامل به شهروندان تألیف شده، همچنین در ایام تعطیلات نوروز 3 فرهنگ‌سرای موقت برای ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و تفریحی به زائران در پیرامون حرم مطهر رضوی تعبیه شده است‌.

رئیسیان زاده درباره فضاسازی شهری به‌منظور استقبال از بهار 95 گفت: عرض خیرمقدم و برگزاری مراسم حضور مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی به‌مناسبت آغاز سال نو و ترویج لبخند زدن به عنوان یک معیار اخلاق اجتماعی و شهروندی از کار ویژه‌های اصلی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در ایام نوروز است‌.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ شهروندی و ارائه شاخصه‌های شهر خوب، گفت: طبق مصوبه شورای راهبردی آموزش شهروندی 26 برنامه آموزشی در حوزه‌های سلامت، ایمنی، محیط‌زیست و ترافیک تدوین شده که به‌صورت بسته‌های تبلیغی و ترویجی در واگن‌های قطار شهری، ایستگاه اتوبوس، تلویزیون‌های شهری و غیره در سطح شهر انجام شده است.

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با بیان اینکه محور اصلی فعالیت‌های فرهنگ‌سرای زیارت پیگیری طرح مشهد 2017 است، تصریح کرد: در راستای انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017، برنامه‌های متعددی همچون شرح و تفسیر وقایع جهان اسلام توسط نمایندگانی از کشورهای یمن، نیجریه، لبنان و غیره برای فعالان فرهنگی مشهد و معرفی ظرفیت‌های شهر مقدس مشهد به جهان اسلام انجام شده و امیدواریم بتوانیم با برگزاری همایش‌ و اردوهای فرهنگی اسلامی برای گسترش ارتباطات کشورهای اسلامی با شهر مشهد بکوشیم.

انتهای پیام//

برچسب ها: هفت سین ، نوروز ، حرم مطهر ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار