نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد بر حفظ نیروهای خط شکن بسیجی در محور جریانات اجتماعی در استان و ایجاد و حمایت و تقویت ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

تاکید نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر حمایت از آمران به معروفبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، ائمه جمعه استان ظهر امروز برای نخستین بار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در این دیدار به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی یک شهر است، اشاره و تصریح کرد: این مدال افتخاری است که ایشان به یکایک ائمه جمعه دادند اما آنچه مسئولیت ما را می افزاید علت تعبیر ایشان به قرارگاه است؛ زیرا ما در شرایط جنگی به سر می بریم و جنگ است که قرارگاه نیاز دارد.

آیت الله سید احمد علم الهدی با بیان اینکه از این تعبیر رهبری باید استفاده راهبردی داشته باشیم و ژست اجتماعی خود را متناسب با این تعبیر تنظیم کنیم، گفت: امام جمعه هرچند آقا و روحانی هر شهری هم هست، اما نباید ژست آقایی بگیرد. باید ژست مبارزاتی و رزمندگی بگیرد تا جریانات انقلابی و خط شکن جبهه را مدیریت و تنظیم کند و در خط نگه دارد.

وی افزود: متاسفانه در غالب نقاط کشور جریانات تکنوکرات و سیاسی غیرخودی و عواملی که بدنیال ساختن عشرتکده در کشور هستند در صدر جریانات اجتماعی قرار دارند و نیروهای بسیجی مجاهد در رده های دوم و سوم به حساب می آیند اما در مشهد و در غالب نقاط استان خوشبختانه اوضاع به گونه دیگری است و قشر خط شکن بسیجی محور اجتماع و جریانات اجتماعی شهر قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید مجدد بر بیانات مقام معظم رهبری خواستار حفظ قشر خط شکن در محور اجتماع شد و گفت: سخنان رهبری تبیین مسئولیتهای ماست و فرمانده قرارگاه جنگی در مبارزه با دشمنی که با همه انواع ابزارهای مختلف فرهنگی مبارزه می کند، باید از نیروی خط شکن سینه چاک استفاده کند نه نیروی تدارکاتچی!

آیت الله علم الهدی از عدم ساماندهی نیروهای انقلابی در عرصه اجتماع در مبارزه با دشمن انتقاد کرد و بازخوانی بیانات رهبری و تحلیل آنها و استحصال راهبردها را خواستار شد.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از آمران به معروف و تاسیس ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر زیرنظر ائمه جمعه شهرستانها تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون حمایت از آمران به معروف وظیفه ستاد، سازماندهی مجموعه ها و هسته های مختلف اجتماعی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد، تقویت و حمایت از تشکلها در این زمینه است.

امام جمعه مشهد به شورای فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد: در زمان مسئولیت آیت الله طبسی شورای فرهنگ عمومی به استانداران واگذار شده بود که به علت مشغله های آنها به نهادی حاشیه ای با برنامه های سطحی تبدیل شده بود.

آیت الله علم الهدی احیای شورای فرهنگ عمومی و تبدیل آن به نهادی جدی و قطعی در مشهد و خروج از وضعیت موجود را ضروری دانست.

وی در ابتدای سخنان خود باتشکر و تحسین مدیریت ائمه جمعه در انتخابات در حفظ جایگاه ائمه جمعه شهرستانهای استان و حرکت موقر و پدرگونه آنها، گفت: رفتار ائمه جمعه در جلب مشارکت مردم در انتخابات موقعیت و وقار آنها را تثبیت کرد بگونه ای که هیچ یک از نامزدها نمی توانستند از موقعیت امام جمعه ونماز جمعه ویژه خواری کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین حکم مقام معظم رهبری را باعث افتخار دانست و افزود: هرچند گرفتن حکم مسئولیت از دستان ولی فقیه سبب افتخار اینجانب است، اما از نظر میزان اشتغال و حجم فعالیتهای اجتماعی و خدماتی در عرصه استان نسبت به گذشته فعالیتی را نمی افزاید چراکه در گذشته به سبب موقعیت جسمانی آیت الله واعظ طبسی و حجم اشتغالات ایشان در آستان قدس و حوزه علمیه ارجاعات عمومی و مدیریت هماهنگی جریانات اجتماعی بر عهده بنده بود و طبیعی است که اکنون نیز همچون گذشته فعالیتهای خویش را انجام خواهم داد.

آیت الله علم الهدی با انتقاد از نبود رابطه میان ائمه جمعه استان و نماینده ولی فقیه در زمان مسئولیت آیت الله طبسی، ارتباط موثر و منسجم این دو را الزامی خواند و بر تقویت این ارتباط تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیتهای مختلف نباید در عرصه زندگی و دکور کار و مبلمان شغلی ما کوچکترین تاثیری داشته باشد، گفت: از دیدگاه مردم، ما جایگاه مقدس پیامبر و ائمه را داریم که محل کارشان مسجد و محیط مدیریتشان با حصیر فرش شده بود؛ فلذا مردم همان انتظار را از ما دارند و ما نباید به علت مسئولیتهایی که بر دوشمان افزوده می شود، موقعیتهای تشکیلاتی خود را افزایش دهیم و در این زمینه وارد عرصه توسعه شویم که با مزاج روحانیت سازگار نیست.

امام جمعه مشهد با اشاره به دوران مسئولیت خود در دانشگاه امام صادق(ع) و استفاده از حداقل امکانات در اختیار مسئولین، افزود: خط مشی روحانیت باید صبغه و رنگ نوکری اهل بیت داشته باشد و هیچ موقعیت اجتماعی و سیاسی به این رنگ آسیب نرساند؛ چراکه در محاسبات آخر زندگی اگر ملاک روحانیت امتیازات سیاسی و اجتماعی دوران حیاتشان باشد، شکست خورده محسوب خواهند شد و ملاک صرفا باید نوکری ارباب باشد و اگر اخلاص که بزرگترین چاشنی نوکری اهل بیت است از بین رفته باشد، برای روحانیت چیزی باقی نمانده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.