سناتور جمهوری‌خواه ایالت آلاسکا اولین هم‌حزبی دونالد ترامپ است که به دلیل حوادث کنگره استعفای او را خواستار شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری راشاتودی، سناتور هم حزبی دونالد ترامپ استعفای فوری او از قدرت را خواستار شد.

سناتور لیزا مورکوفسکی در واکنش به حوادث بی سابقه در حمله به کنگره آمریکا گفت: دونالد ترامپ باید فورا استعفای خود از ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کند. اگر حزب جمهوری خواه نتواند خود را از ترامپ جدا کند مطمئن نیستم آینده‌ای با این حزب دارم. من خواهان خروج او از قدرت هستم.

سناتور ایالت آلاسکا با یادآوری رفتار‌های ترامپ گفت او روی همه گیری کرونا تمرکز نکرد، او یا مشغول بازی گلف است یا داخل دفتر بیضی عصبانی می‌شود و همه کسانی را که وفادار و قابل اعتماد هستند را مورد غضب قرار می‌دهد. اولین آن‌ها مایک پنس است.

بنا به گزارش شبکه سی ان ان، سناتور مورکوفسکی اولین هم حزبی ترامپ است که استعفای او از قدرت را خواهان شد.

نشست کنگره آمریکا که روز چهارشنبه به منظور تائید آرا الکترال انتخابات ۲۰۲۰ برگزار شد با یورش بی سابقه هواداران ترامپ به ساختمان کنگره که به تحریک شخص رئیس جمهور صورت گرفت، برای ساعاتی به حالت تعلیق درآمد. اقدامی که از سال ۱۸۱۲ به این سو در تاریخ آمریکابی سابقه بوده است. روز پنج شنبه کنگره آمریکا پس از گذراندن یک شب ناآرام پیروزی بایدن را در انتخابات ۲۰۲۰ تائید و او را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا معرفی کرد.

حال گزینه استیضاح ترامپ در کمتر از یک سال بار دیگر روی میز کنگره آمریکا قرار گرفته است تا او با ثبت رسوایی بی سابقه‌ای در آخرین برگ، ریاست جمهوری خود را به پایان برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار