وزرای خارجه روسیه و عراق، کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را در مسکو برگزار کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه آر تی، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را در مسکو، پایتخت روسیه برگزار کردند.

لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این دیدار گفت: ما بر پایبندیمان بر ثبات اوضاع در خلیج (فارس) با کشارکت کشور‌های حوزه خلیج (فارس) و ایران تأکید کردیم.

لاوروف همچنین تصریح کرد: ما با طرف عراقی در خصوص روابط دو جانبه و شماری از مسائل منطقه بحث و تبادل نظر کردیم.

او گفت: امیدواریم نخست وزیر عراق به مسکو سفر کند. ما با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم از طریق نقش مثبت مرکز تبادل اطلاعات همکاری داریم.

وزیر خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد: هیچ جایگزینی برای حل تمامی درگیری‌های خاورمیانه وجود ندارد. ما از بغداد به خاطر نقشش در حل بحران پناهندگان سوری تشکر می‌کنیم.

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما نشستی را برای کمیته مشترک همکاری تجاری و اقتصادی میان بغداد و مسکو برگزار می‌کنیم.

او در ادامه افزود: ما از دولت روسیه برای همکاری با ما در زمینه مبارزه با تروریسم تشکر می‌کنیم. اوضاع سوریه نکته مهمی در گفتگو‌های ما بود و در زمینه چگونگی حل بحران بحث و تبادل نظر کردیم.

فواد حسین همچنین گفت: ما بر فعال کردن یادداشت‌های تفاهم میان بغداد و مسکو با همدیگر همکاری می‌کنیم.

رسانه‌های عراق اعلام کردند فواد حسین وزیر خارجه این کشور به مسکو سفر کرده است. این سفر رسمی به دعوت همتای روسی فواد حسین انجام شده و چند روز به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار