امام جمعه کازرون گفت: نبود مجمع خیرین در کازرون یکی از عقب ماندگی‌های این شهر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین صباحی امام جمعه کازرون در جلسه هم‌اندیشی مجمع خیرین شهرسازی و فرهنگ‌ساز این شهرستان با بیان اینکه نبود مجمع خیرین در کازرون یکی از عقب ماندگی‌های این شهر است، اظهار کرد: برای تشکیل مجمع خیرین چندین شرط وجود دارد، شرط اول این است که شهرداری و شورا حمایت ۱۰۰ درصدی از مجمع داشته باشند و شرط بعدی این است که باید به طراحان، بازاریان و دیگر شهروندان اجازه دهیم که خودشان پای کار باشند.

او همچنین برقراری عدالت را از دیگر شروط تشکیل مجمع دانست و گفت: امکانات باید به طور مساوی در تمام نقاط شهر وجود داشته باشد.

امام جمعه کازرون با اشاره به لزوم توجه به تجربیات گذشته، تصریح کرد: باید از تجربه شهرداران، فرمانداران و روسای ادارات بازنشسته که در شهرسازی و فرهنگ شهری تجربیات زیادی دارند، در شهرسازی و مسائل مختلف استفاده کرد.

او با اشاره به اینکه به نقش معماری و بنا در تربیت انسان‌ها در روانشناسی اسلامی تاکید شده است، افزود: حرم مطهر امام رضا (ع) نمونه‌ای از معماری اسلامی سنتی است که وقتی انسان وارد حرم می‌شود احساس آرامش می‌کند.

امام جمعه کازرون نورپردازی‌های انجام شده بوسیله شهرداری در سطح شهر را به عنوان نمونه‌ای دیگر از جلوه‌های آرامش‌دهنده نام برد و گفت: نورپردازی خیابان امام خمینی (ره)، میدان بعثت و میدان شهدا در شادابی و روحیه و تفریح شهروندان موثر است و اقدام شهرداری در اجرای این نورپردازی‌ها شایسته تقدیر است.

خیرین به عرصه شهرسازی و شهروندی ورود کنند

بهادر ریاضی سخنگوی شورای اسلامی شهر کازرون نیز در این جلسه گفت: از شما خیرین توقع داریم همانطور که در عرصه‌های ورزشی، سلامت و مدرسه سازی کمک میکنید در عرصه شهرسازی، شهروندی و طرح‌های عام المنفعه نیز ورود کنید.

او ساخت و نصب المان سیمرغ بوسیله یکی از همشهریان خیر را به عنوان نمون‌های از آثار ماندگار در حوزه شهرسازی نام برد و از خیرین دعوت کرد تا در حوزه شهرسازی و اشاعه فرهنگ شهروندی، شهرداری را یاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار