منابع خبری اعلام کردند پلیس فرانسه عامل تیراندازی شب گذشته در نزدیکی کلیسای «لیون» را آزاد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس فرانسه مظنون تیراندازی روز گذشته در نزدیکی کلیسای یونانی شهر «لیون» را آزاد کرده است.

روز گذشته اخبار مبنی بر آن بود که این تیراندازی در نزدیکی کلیسای یونانی شهر لیون رخ داده و یک نفر مجروح شده است. فرد مجروح یک کشیش بوده که حال او وخیم گزارش شده است.

اکنون این خبرگزاری با استناد به منبعی از دفتر دادستانی فرانسه اعلام کرد پلیس فرانسه فرد مظنونی را که روز گذشته در جریان این حادثه دستگیر شده بود، آزاد کرده است.

دادستان‌های فرانسه در این باره گفتند هیچ مدرکی دال بر اتهام این مظنون در تیراندازی روز گذشته به دست نیامده است. همچنین به گفته آن‌ها وضعیت سلامت جسمانی این فرد به گونه‌ای‌ است که نمی‌توان او را در بازداشت نگاه داشت.


بیشتر بخوانید


رسانه‌های فرانسه ماه گذشته از حمله با سلاح سرد در شهر «پاریس» خبر دادند. فردی که در جریان این حادثه کشته شد، یک معلم تاریخ بود که به پیامبر (ص) توهین کرده و کاریکاتور‌هایی از او در کلاس به نمایش گذاشته بود.

پس از آن نیز اخبار حاکی از آن بود که در راستای اجرای سیاست‌های اسلام ستیزی در فرانسه، پلیس این کشور به خانه چندین مسلمان که ادعا کرده است از افراطیون هستند، حمله کرد.

در واکنش به این مسئله «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، در سخنانی اعلام کرد که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

در پی این اظهارات امانوئل مکرون، هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.

در جدیدترین واکنش به این مسئله نیز «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم، در یادداشت خود با اشاره به مصاحبه اخیر مکرون با الجزیره نوشت: «صحبت‌های مکرون نشان‌دهنده عقب‌نشینی او و تلاش برای پایین آمدن از موضعش است و از سوی دیگر نشان می‌دهد تحریم کالا‌های فرانسوی در اکثر کشور‌های اسلامی اقدامی پیروزمندانه بود.»

او همچنین افزود: « اما عقب‌نشینی کافی نیست و رئیس جمهور فرانسه باید صراحتا از حدود دو میلیارد مسلمان عذرخواهی کند، چرا که خسارت روحی زیادی به آن‌ها وارد کرد و این عذرخواهی بیشتر از اینکه به نفع اسلام و مسلمانان باشد، به نفع فرانسه است به خصوص اینکه این خسارت وارد شده و جراحت ناشی از آن عمیق است.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار