پلیس فرانسه دو نفر دیگر را در چارچوب تحقیقات جاری برای کشف حملات در نیس فرانسه بازداشت کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، پلیس فرانسه دو نفر دیگر را در چارچوب تحقیقات جاری برای کشف دلایل حمله‌ای که در برابر کلیسای شهر نیس در هفته جاری به وقوع پیوست و سه کشته برجای گذاشت، بازداشت کرد.

شبکه «بی اف ام» به نقل از منابع قضایی اعلام کرد دو فردی که پلیس آن‌ها را بازداشت کرده، دو مرد هستند. یکی از آن‌ها مردی ۶۳ ساله و دیگری فردی ۲۵ ساله است که در خانه شهروندی تونسی که ۲۹ سال دارد، ساکن بوده اند. این افراد شنبه شب در شهر گراس در جنوب فرانسه بازداشت شدند.

این در حالی است که پلیس فرانسه موفق شد عامل حمله (ابراهیم العیساوی) را پنجشنبه شب در برابر کلیسای نوتردام در شهر نیس بازداشت کند و سپس آن را به بیمارستان منتقل کرد.

روز پنج شنبه در پی وقوع حمله تروریستی در نزدیکی کلیسای «نوتردام» در شهر نیس فرانسه، دست کم سه نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند. مهاجمی از اهالی تونس با چاقو این حمله را انجام داده است و کمی پس از آن، مأموران به محل حادثه رفته و مهاجم را به ضرب گلوله زخمی و دستگیر کردند. همچنین شهر «آوینیون» واقع در جنوب شرقی فرانسه نیز شاهد تیراندازی پلیس به یک فرد مسلح به چاقو بود که به کشته شدن وی انجامید.

امانوئل مکرون حملات نیس را «تروریستی» توصیف کرد و بار دیگر با وجود اعتراضات گسترده مسلمانان جهان به اظهارات اسلام‌ستیزانه‌اش گفت که یک «ترویست اسلام‌گرا» عامل حمله نیس بوده است.

مکرون همچنین در مصاحبه‌ای گفت: به نظر من منشأ این واکنش‌ها دروغ و تحریف سخنانم و این برداشت مردم بود که من این کاریکاتور‌ها را تأیید می‌کنم.

او در ادامه مدعی شد: آنچه به اسم اسلام انجام می‌شود آفتی برای مسلمانان در جهان است و ۸۰ درصد از قربانیان تروریسم از مسلمانان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار