واشنگتن و توکیو برای تعیین هزینه نگهداری نیرو‌های آمریکایی در ژاپن دور اول مذاکرات خود را آغاز کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری کیودو ژاپن امروز جمعه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، ژاپن و آمریکا مذاکرات دو روزه کاری را آغاز کرده اند تا در مورد هزینه‌های نگهداری نیرو‌های آمریکایی مستقر در ژاپن برای پنج سال آینده مذاکره کنند.

طبق این گزارش، مذاکرات در حال حاضر از طریق کنفرانس ویدئویی بین وزرای دفاع و امور خارجه دو کشور انجام شده و انتظار می‌رود که دور اول آن امروز جمعه به پایان برسد. انتظار می‌رود که دور دوم مذاکرات پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۳ نوامبر آغاز شود.

گفته می‌شود طرف ژاپنی تحت فشار زمانی است تا بودجه سالانه جدید خود را تا ماه دسامبر تنظیم کند، بنابراین آن‌ها ممکن است با یک توافق آزمایشی یک ساله موافقت کنند تا بعداً مذاکرات را در یک چارچوب بزرگتر ادامه دهند.

بر این اساس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ژاپن خواسته است سهم خود را تا ۴ برابر افزایش داده و به ۸ میلیارد دلار برساند. این همان رقمی است که جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در کتاب خود به آن اشاره کرده بود.

قرارداد پنج ساله تقسیم هزینه فعلی بین توکیو و واشنگتن قرار است در مارس آینده منقضی شود. هزینه‌های ژاپن برای سال مالی ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۹۹.۳ میلیارد ین (۱.۹ میلیارد دلار) بود که شامل مخارجی مانند هزینه‌های کادر غیرنظامی و هزینه‌های لجستیکی مرتبط با تمرین‌های نظامی است.

گفته می‌شود حدود ۵۴۰۰۰ سرباز آمریکایی در ژاپن مستقر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار