دبیر کابینه ژاپن و وزیر خارجه آمریکا بر سر هماهنگی مواضع و نحوه واکنش به آزمایش‌های اخیر موشکی کره شمالی توافق کردند.

توافق آمریکا و ژاپن درباره نحوه واکنش به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در واشنگتن بر سر هماهنگی مواضع و نحوه واکنش به آزمایش‌های اخیر موشکی کره شمالی توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، سوگا پس از دیدار با مایک پمپئو در گفتگو با خبرنگاران در واشنگتن گفت وی در این مذاکرات وزیر خارجه آمریکا را از قصد شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای مذاکره بی قید و شرط با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در چارچوب تلاش برای حل مسئله اتباع ربوده شده ژاپنی در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ آگاه کرده است.

سوگا و پمپئو همچنین توافق کردند دو طرف نهایت تلاش خود را به منظور یافتن راه حلی برای این مسئله و نیز اجرای کامل تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی به منظور واداشتن پیونگ یانگ به خلع سلاح هسته‌ای و چشم پوشی از موشک‌های بالستیک به کار گیرند.

افزون بر آن سوگا در پنتاگون با پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا دیدار و درباره راه‌های همکاری دوجانبه در برخورد با کره شمالی مذاکره کرد.

سوگا و شاناهان همچنین درباره طرح جابجایی مقر نیرو‌های تفنگدار دریایی آمریکا در پایگاه هوایی فوتنما در جزیره اوکیناوا در چارچوب بخشی از طرح اصلاح ساختار نیرو‌های آمریکایی مستقر در ژاپن گفتگو کردند. سوگا قرار است روز جمعه با مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار