بنابر گزارش رسانه‌های داخلی ژاپن، این کشور نیروهای ویژه خود را در نزدیکی جزایر تحت مناقشه با چین مستقر می‌کند.

استقرار نیرو‌های ویژه پلیس ژاپن در جزایر تحت مناقشه با چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، سازمان ملی رادیو و تلویزیون ژاپن امروز دوشنبه گزارش داد توکیو واحدی از نیرو‌های ویژه پلیس را به منظور تقویت توان دفاعی خود در جزایر مورد مناقشه چین شرقی و نیز دیگر جزایر دورافتاده مستقر می‌کند.

نیروهای واحد ویژه پلیس ژاپن در جزیره جنوبی اوکیناوا در ۴۲۰ کیلومتری شرق جزایر مورد مناقشه با چین مستقر می‌شوند. این منطقه که در کنترل ژاپن است سن کاکو (به زبان ژاپنی) و دیائو (به زبان چینی) نامیده می‌شود.

ان اچ کی در گزارش خود آورد: با در نظر گرفتن سناریو‌هایی از جمله ورود غیرقانونی گروه‌های مسلح، اعضای آموزش دیده ویژه پلیس مجهز به سلاح‌های نیمه خودکار در این منطقه مستقر خواهند شد. ان اچ کی به منبع اطلاعاتی خود اشاره نکرد. بنابر این گزارش، ارتش و گارد ساحلی ژاپن موقعیت خود را در اطراف جزایر تحت مناقشه تقویت کرده است، اما این اولین بار است که پلیس ژاپن واحدی را به منظور کمک به توان دفاعی در این منطقه تشکیل می‌دهد.

چین و ژاپن در طول تاریخ روابط خود اختلاف نظرات بسیاری داشته‌اند. پکن همواره ژاپن را متهم کرده است که این کشور به درستی حملات خود به چین را قبل و در طول جنگ جبران نکرده است. روابط دو جانبه پکن و توکیو به عنوان دومین و سومین اقتصاد بزرگ جهان، همواره متاثر از مناقشات ارضی طولانی مدت بر سر مجموع‌الجزایر دریای شرقی چین و سوء ظن مقامات چین درباره تلاش‌های شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای اصلاح اساسنامه صلح‌جویی ژاپن بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار