سخنگوی وزارت دفاع چین گفت بر اراده پکن برای گسترش همکاری‌های امنیتی با ژاپن تاکید کرد.

تاکید چین بر گسترش همکاری‌های امنیتی با ژاپنبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رن کیانگ، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت از آغاز سال میلادی جدید وزارت خانه های دفاع چین و ژاپن به طور فعال در جهت همکاری با هم حرکت کرده و موافقت نامه هایی دفاعی را در بخش دریانوردی امضاء کرده اند. ما همچنین نخستین نشست سالیانه خود را برگزار کردیم. همچنین نشست های دیگری که می توانند نقش مهمی در برطرف کردن سوء تفاهم ها موثر باشند و صلح و ثبات را در دریای چین شرقی حفظ کنند، برگزار شده است.

وی افزود از نوزدهم فوریه امسال وزارت خانه های دفاع دو کشور گروههای مشترک کاری در توکیو تشکیل دادند. یک سیستم تلفن مستقیم هم از هوا و زیر دریا ایجاد شده است. دو طرف تبادلات موثر و مفیدی داشته اند و موافقت کرده اند که این سیستم تلفنی مستقیم را تقویت کنند. این موضوع می تواند نقش مهمی در توسعه روابط دفاعی بین دو کشور ایفا کند.

این مقام در ادامه گفت تبادلات دفاعی و همکاری میان چین و ژاپن بخش مهمی از روابط بین دو کشور است. روابط پکن و توکیو به وضعیت عادی بازگشته است. ما مایل به تعامل با ژاپن برای اجرای توافقات سران دو کشور، تقویت تبادلات و ارتباطات بین وزارت خانه های دفاع دو کشور هستیم. ما به دنبال رفع و کنترل اختلافات و تقویت اعتماد و امنیت و ایجاد شرایطی مناسب برای تقویت روابط بین دو کشور در دوره جدید هستیم. ما می خواهیم که سهم زیادی در حفظ صلح و ثبات منطقه ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار