چین قرار است برای نخستین بار در بزرگترین رزمایش دریایی استرالیا حضور داشته باشد.

حضور چین برای نخستین بار در رزمایش دریایی بزرگ استرالیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چین قرار است برای نخستین بار در بزرگترین رزمایش دریایی استرالیا که در آن بیش از 3000 نفر از 27 کشور مختلف حضور دارند، شرکت کند.

این رزمایش نظامی با نام «رزمایش کاکادو» قرار است در بندر داروین استرالیا برگزار شود. در این رزمایش 23 کشتی و زیردریایی از کشورهای حاشیه آب های اقیانوس هند و اقیانوس آرام به همراه 21 بالگرد نظامی حضور خواهند داشت.

یک فرمانده استرالیایی اعلام کرد: 2 نفر از ملوانان نیروی دریایی استرالیا در حال حاضر در کشتی چینی هستند تا موارد لازم را به آنها آموزش دهند. این رزمایش دریایی مشترک قرار است تا 15 سپتامبر سال جاری میلادی ادامه داشته باشد.

بندر داروین یکی از شهرهای مهم و استراتژیک استرالیا محسوب می شود و از سال 2011 تاکنون به محل برگزاری رزمایش های نظامی تبدیل شده است.

حضور نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق چین در این رزمایش نظامی در کنار نیروهای آمریکایی، استرالیایی، نیوزیلندی و کانادایی به چین این امکان را می دهد که روابط خود را با کشورهای دیگر تقویت کند.

تعدادی از کشورهایی که قرار است در این رزمایش نظامی شرکت کنند چین، ژاپن، کره جنوبی، تایلند، اندونزی، بنگلادش، کانادا، فرانسه، هند، مالزی، نیوزیلند، پاکستان، فیلیپین و غیره هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اقیانوسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
شیطان بزرگ امریکاست
آخرین اخبار