نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در سفر به کویت با امیر جدید این کشور دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روداو، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق امروز سه‌شنبه در سفری به کویت با «نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر جدید کویت دیدار کرد.

دفتر رئیس اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نیچروان بارزانی» در کاخ البیان با «نواف الأحمد» امیر جدید کویت دیدار کرد.

در دیدار امیر جدید کویت و رئیس اقلیم کردستان عراق، بارزانی درگذشت «صباح الأحمد» امیر سابق کویت را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت.

بارزانی همچنین تعیین «نواف الأحمد» را به عنوان امیر جدید کویت تبریک گفت.

در این دیدار، روابط دوجانبه بین کویت و اقلیم کردستان بررسی شد و دو طرف بر تقویت روابط در تمامی زمینه‌ها تأکید کردند.
نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین از کویت به دلیل ارائه کمک‌های بشر دوستانه به اقلیم کردستان، به ویژه به پناهندگان سوری و آوارگان عراقی در این اقلیم قدردانی کرد. در این دیدار همچنین مسائل مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

تلویزیون رسمی عراق نیز گزارش کرد که ریاست اقلیم کردستان به منظور بررسی تحولات سیاسی در سفری یک روزه وارد کویت شده است و شماری از مسئولان اقلیم کردستان او را در این سفر همراهی می‌کنند.

گفتنی است هفته گذشته، امیر جدید کویت «شیخ مشعل الاحمد الصباح» برادر کوچکتر خود را به عنوان ولیعهد جدید این کشور منصوب کرد.

خبرگزاری رسمی کویت چهارشنبه هفته گذشته، انتخاب مشعل الاحمد الصباح، برادر تنی امیر کویت به عنوان ولیعهد جدید این کشور را تائید کرد. «مشعل الاحمد» ۸۰ سال دارد و هفتمین فرزند أحمد الجابر الصباح است.

شورای وزیران کویت ساعاتی بعد از تایید شدن خبر درگذشت «شیخ صباح احمد جابر الصباح»، ولیعهد کویت را به عنوان جانشین او انتخاب کرد. پس از این ماجرا، نواف الاحمد الجابر الصباح با حضور در مجلس امت کویت (پارلمان این کشور) به عنوان امیر جدید این کشور سوگند یاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار