معاون آموزشی سازمان نظام روان شناسی مطرح کرد؛

نقش زیرساخت‌های سلامت روان در دوران کرونا

رفیعی پور گفت: توسعه زیرساخت‌های درمانی در همه گیری ویروس کرونا، یاریگر کادر پزشکی در درمان مبتلایان خواهد بود.

امین رفیعی پور، معاون آموزشی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت هفته سلامت در خصوص نقش زیرساخت‌های سلامت روان در دوران کرونا و پسا کرونا و متخصصان متعهد و مدافعان سلامت اظهار کرد: یکی از ابعاد تایید سلامت افراد در جامعه، سلامت روان است. متاسفانه ویروس کرونا یکی از معضلاتی است که طی این مدت توانسته، سلامت روان افراد جامعه را به مخاطره بی اندازد.

رفیعی پور گفت: توسعه زیرساخت‌های درمانی در سایه اجرای طرح تحول نظام سلامت در همه گیری ویروس کرونا، یاریگر کادر پزشکی در درمان مبتلایان خواهد بود.

او افزود: افسردگی، اضطراب، خشونت‌های خانگی و وسواس از رفتار‌های خطرناکی است که در دوران همه گیری کرونا بروز پیدا کرده است.

معاون آموزشی سازمان نظام روان شناسی ادامه داد: یکی از زیرساخت‌هایی که سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور با مشارکت وزارت بهداشت در خصوص کاهش شیوع ویروس کرونا انجام داده است، راه اندازی خدمات روان شناختی سامانه ۴۰۳۰ بود. حدود ۷۰۰ نفر از روانشناسان وزارت بهداشت شاغل در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه برای ارائه خدمات تلفنی در این سامانه بکار گرفته شدند.

او گفت: انواع وبینار‌ها برای افراد جامعه و متخصصان روان شناسی به صورت آنلاین انجام شد، زیرا موضوع روان‌شناسی یکی از معضلات و بحران‌هایی است که در این مدت بسیاری از افراد جامعه را درگیر خود کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار