امارات توافق‌هایی را با بانک‌های رژیم صهیونیستی که از شهرک‌سازی غیرقانونی حمایت می‌کنند، امضا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  وبگاه ای‌ان ۲۴ نیوز، امارات توافق‌هایی اقتصادی با رژیم صهیونیستی امضا کرده که به موجب آن‌ها با بانک‌های حامی شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی همکاری خواهد کرد.

به نوشته این پایگاه اینترنتی، بانک اسلامی ابوظبی در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) پیمانی را با بانک «لئومی اسرائیل بی ام» منعقد کرده است. پیش از آن نیز توافق‌هایی با «بانک اول ابوظبی» و «بانک ملی دبی» از سوی این کشور به امضا رسیده است.

همچنین بانکی دیگر از این رژیم با نام «هبوعلیم بی ام» نیز اعلام کرده در تلاش است تا توافقی با ابوظبی داشته باشد.

موسسه بین المللی «سیاست‌های حقوق بشر» (ImpACT) که پایگاهش در لندن است، اعلام کرد، چنین پیمان‌ها همکاری میان موسسات و بانک‌های اسرائیلی و اماراتی نقض اصول سازمان ملل درباره فعالیت‌های تجاری و حقوق بشر است.

همچنین در بیانیه این موسسه به تعامل موسسات و بانک‌های اسرائیلی در نقض حقوق بشر و معیار‌های قوانین بشردوستانه از راه فعالیت‌های بانکی با شهرک‌هایی که به صورت غیرقانونی در اراضی فلسطینی ایجاد شده‌اند، اشاره شده است.

پیش از این لیست سیاهی از سوی سازمان ملل منتشر شده که در آن نام ۱۱۲ شرکت نام برده شده است. این شرکت‌ها در شهرک‌های اسرائیلی در «کرانه باختری و قدس‌شرقی و جولان» فعالیت می‌کنند. در این لیست بانک‌های «هبوعلیم بی ام» و «لئومی اسرائیل بی ام» نیز آمده‌اند.

بر اساس برآورد ارائه شده از سوی بانک جهانی محدودیت‌های اعمال شده بر رشد اقتصادی و ساخت و ساز در منطقه «ج» که به تنهایی ۶۰ درصد اراضی فلسطینی را شامل می‌شود و بیشتر شهرک‌ها در آنجا ساخته شده‌اند، حدود ۳.۴ میلیارد دلار برای اقتصاد فلسطین یا به عبارتی، یک سوم تولید محلی فلسطین، هزینه دارد.

شهرک‌سازی در اراضی اشغالی و منطقه فلسطین‌نشین از سوی جامعه جهانی طرد شده و مردود است.

همچنین این موسسه از بانک‌ها و شرکت‌ها در امارات خواست تعاملات تجاری با موسسات صهیونیستی را که در فعالیت‌ها در شهرک‌های غیرقانونی دست دارند، متوقف کنند و تاکید کرد بانک‌ها و شرکت‌های اماراتی باید از امکان نقض حقوق بشر خودداری کرده و زمانی که نمی‌توان از تبعات حقوقی منفی و سنگین ممانعت به عمل آورد، پایان فعالیت تجاری را اعلام کنند.

به گفته این موسسه، توافق‌های همکاری میان موسسات و بانک‌های امارات و صهیونیست‌ها باعث می‌شود ابوظبی شریک نقض حقوق فلسطینی‌ها و مصادره غیرقانونی اراضی آن‌ها شود.

در روز ۱۳ اوت، رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی ننگین برای عادی‌سازی روابط با میانجی‌گری آمریکا دست پیدا کردند، هر چند که پیش از این نیز ابوظبی و تل‌آویو رابطه مخفی دیپلماتیک با یکدیگر داشتند. امارات اولین کشور خلیج فارس و سومین کشور عربی بوده که تن به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی داده است. پیش از امارات، مصر و اردن هم اقدام به عادی‌سازی روابط کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
آیا این عرب ها که کمک به اسرائیل می‌کنند چرا به آنجا نمیرن زندگی کنند
آخرین اخبار