مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سایت پرورش میگو رودیک دشتیاری ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه‌ریزی انجام شده در پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد شهلی بر مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: اقدامات لازم جهت پرداخت مطالبات پیمانکار در حال پیگیری و قرار است تا پایان شهریور راه‌اندازی پمپ‌های نصب شده روی اسکله انجام شود تا سریعتر شاهد افتتاح آن باشیم.

او با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد تومانی توسط دولت و بخش خصوصی در مجتمع پرورش میگو رودیک انجام شده، خاطرنشان کرد: مجتمع پرورش میگو در سایت رودیک در مجموع یکهزار و ۵۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود برای حدود سه هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم داشته باشد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اراضی مستعد پرورش میگوی رودیک در قسمت غربی ۵۲ استخر و شرقی آن ۲۳۵ استخر پرورش میگو طراحی شده افزود: هم‌اینک حدود ۸۰ هکتار با ۳۰ استخر آماده زیر کشت است.

او بیان کرد: عملیات اجرایی اسکله آبگیری و ایستگاه پمپاژ مجتمع پرورش میگوی رودیک و سایر زیرساخت‌ها آماده شده و روند پیشرفت عملیات اجرایی نصب پمپ‌های ایستگاه پمپاژ سایت رودیک خوب ارزیابی می‌شود.

شهلی بر اظهارداشت: با توجه به نصب پمپ‌ها، تکمیل اسکله و همچنین پیشرفت مناسب پروژه مذکور و در صورت تامین اعتبار و پرداخت تمامی مطالبات پیمانکار شاهد افتتاح زودتر از موعد باشیم.

او  با بیان اینکه در هر هکتار پرورش میگو یک اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود، افزود: میگو ارزش صادراتی، ارز آوری، برگشت سریع سرمایه و بازار پسندی بالایی نسبت به سایر آبزیان دارد و طول هر دوره پرورش میگو در چابهار ۸۵ تا ۱۲۰ روز است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: پیمانکاران این پروژه شرکت‌های ایمن ساز تهران و ممتاز پمپ است که در سال ۸۵ استارت پروژه مذکور کلید خورده و طبق قرارداد تا سال ۸۷ عملیات اجرایی آن باید به پایان می‌رسید ولی بدلیل عدم تخصیص اعتبارات بخش دولتی پروژه تا کنون به پایان نرسیده و با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی آن و در صورت تخصیص اعتبارات باقی‌مانده امید می‌رود تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار