مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد تومانی توسط دولت و بخش خصوصی در مجتمع پرورش میگو رودیک چابهار انجام شده و با پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه بزودی به بهره‌برداری میرسد.

سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد تومانی در مجتمع پرورش میگو رودیک چابهارمحمد شهلی بر  مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: مجتمع پرورش میگو در سایت رودیک در مجموع یکهزار و ۵۰۰ هکتار است و پیشبینی میشود برای حدود سه هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم داشته باشد.

اوبا اشاره به اینکه اراضی مستعد پرورش میگوی رودیک در قسمت غربی ۵۲ استخر و شرقی آن ۲۳۵ استخر پرورش میگو طراحی شده افزود: هم‌اینک حدود ۸۰ هکتار با ۳۰ استخر آماده زیر کشت است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی اسکله آبگیری و ایستگاه پمپاژ مجتمع پرورش میگوی رودیک و سایر زیرساخت‌ها آماده شده و روند پیشرفت عملیات اجرایی نصب پمپ‌های ایستگاه پمپاژ سایت رودیک خوب ارزیابی می‌شود.

او بیان کرد: با توجه به نصب پمپ‌ها، تکمیل اسکله و همچنین پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه مذکور و در صورت تامین اعتبار موردنیاز و پرداخت مطالبات پیمانکار، پیش‌بینی می‌شود که این پروژه در سه ماه آینده افتتاح شود.

شهلی‌بر با بیان اینکه در هر هکتار پرورش میگو یک اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود، افزود: میگو ارزش صادراتی، ارز آوری، برگشت سریع سرمایه و بازار پسندی بالایی نسبت به سایر آبزیان دارد و طول هر دوره پرورش میگو در چابهار ۸۵ تا ۱۲۰ روز است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار