ارتش لبنان بیش از ۴ تن نیترات آمونیومی را که به تازگی کشف کرده بود، منفجر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، ارتش لبنان امروز شنبه اعلام کرد یگان‌های مهندسی این سازمان، مقداری نیترات آمونیوم را که وزن آن به بیش از ۴ تن می‌رسید و پیشتر آن را جزء بقایای بندر بیروت کشف کرده بودند، منفجر کرده است.

فرماندهی ارتش لبنان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقداری نیترات آمونیوم که از روز‌ها پیش در بندر بیروت کشف شده بود و وزن آن به ۴ تن و ۳۵۰ کیلوگرم می‌رسید، از سوی یگان‌های هنگ مهندسی در میادین انفجاری وابسته به ارتش منفجرشد.

ارتش لبنان روز پنجشنبه از کشف مقداری نیترات آمونیوم در نزدیکی بندر بیروت خبر داده بود.

لبنان تلاش دارد تا از پیامد‌های انفجار بزرگ ۴ اوت که بندر بیروت را به لرزه درآورد، عبور کند. در آن انفجار، رسیدن آتش به انباری دارای ۲۷۵۰ کیلوگرم نیترات آمونیوم سبب شد تا ۱۹۰ نفر جان خود را از دست بدهند و حدود ۶ هزار نفر دیگر نیز زخمی شوند. این در حالی است که بسیاری از مناطق بطور کامل در بیروت تخریب شد.

در پی این حادثه بیروت به عنوان منطقه خسارت دیده اعلام شد و این شهر شاهد اعتراضات مردم خشمگین از این انفجار بود و در نهایت سبب کناره گیری حسان دیاب، نخست وزیر لبنان شد.

مصطفی ادیب در ۱۰ شهریور با کسب ۷۳ رأی به سمت نخست وزیری انتخاب و مأمور تشکیل دولت جدید در این کشور شد. میشل عون، رئیس جمهور لبنان، مصطفی ادیب را مأمور تشکیل کابینه کرد. حزب منتسب به مقاومت در پارلمان هم با نخست‌وزیری ادیب موافقت کرده است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز اخیرا در جریان دومین سفر خود به لبنان پس از انفجار‌های بندر بیروت اعلام کرد: طرف‌های سیاسی در لبنان توافق کردند تا ۱۵ روز آینده دولت جدید را تشکیل دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۰:۰۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
جالب نیست؟ 4350 کیلو نیترات و ارتش منفجر میکنه کسی صداشم نمیشنوه بعد 2750 کیلو میشه همچون انفجاری؟؟؟ بعد ما قبول کنیم فقط نیترات بوده و تصادفی؟
آخرین اخبار