رئیس جمهور آمریکا پیامی از حامیانش که مدعی شکل‌گیری توطئه‌ای جدید علیه او شده بودند را بازنشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پیامی از یکی از هوادارانش را بازنشر کرد که مدعی شکل‌گیری توطئه‌ای جدید علیه اوست.

این پیام که از سوی شخصی از  اعضای گروه طرفدار تئوری توطئه «کیوانان» نوشته شده بود از سوی توئیتر به دلیل نقض قوانین پاک شده است.

او در این پیام با اشاره به مطلبی از سایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، مدعی بود: «تنها ۹ هزار نفر جان باخته کرونایی در آمریکاست و آمار ۱۵۰ هزار نفری نادرست گزارش شده است.»

دلیل نگارش این مطلب نوشته‌ای در سایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا بود که می‌گوید: «تنها ۶ درصد از مرگ‌ و میر‌ها ناشی از ویروس کرونا بوده است.»

اما برخلاف ادعای او، این نوشته به این معنا نیست که ۹۴ درصد دیگرِ جان باخته‌ها از ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست نداده‌اند. شرایط بسیار دیگری از مرگ‌های ثبت ‌شده از عواملی مثل «نارسایی تنفسی»گزارش شده که مستقیما از کرونا نشأت گرفته است. دیگر بیماران نیز شرایطی داشته‌اند که به خودی خود مرگبار نبوده، اما ابتلا به کرونا را سخت‌تر می‌کند، مثل چاقی مفرط و دیابت.

دونالد ترامپ با دارا بودن بیش از ۸۵ میلیون دنبال کننده، پیام غلط این کاربر را بازنشر کرد. این رفتار او را می‌توان تمایلش به کم نشان دادن تلفات کرونا در روز‌های نزدیک به انتخابات آمریکا تلقی کرد. پیام این کاربر گروه کیوانان بیش از ۴۸ هزار بار بازنشر در توئیتر داشته است.

در تماسی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا با خبرگزاری سی‌ان‌ان داشته است، پیش‌بینی کرده بیماری کووید-۱۹ در میان ده علت اول مرگ‌ و میر تا انتهای سال جاری قید شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را تا ۲۲ اوت (۱ شهریور) ۱۶۱ هزار و ۳۹۲ تن اعلام کرده است، اما دیگر منابع، تلفات را بالاتر ارزیابی می‌کنند به طور مثال، دانشگاه جانز هاپکینز مرگ بیش از ۱۸۳ هزار تن بر اثر کرونا در سراسر این کشور را گزارش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار